۰ نفر

هشدار! / فروش دلار در خیابان غیرقانونی است

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبر: 482479
هشدار! / فروش دلار در خیابان غیرقانونی است

بخش زیادی از تقاضا در بازار ارز غیرواقعی و دلالی است و اخیراً وزارت اطلاعات اقدامات مثبتی در مقابله با دلالان انجام داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پرهام‌فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اخیراً شاهد بودیم برخی از سوداگران با هیاهوی دلار ۵۰ هزارتومانی به مردم عادی حجم زیادی ارز در نرخ ۳۰ تومان فروخته‌اند، ادامه داد: به طور کلی تمام نوسانات هیجانی بازار ارز معطوف به رفتار دلالان است که مصداق بارز عنوان مجرمانه کلاهبرداری است.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با عنوان اینکه تصور غلطی شایع شده که سرمایه‌گذاری در ارز ضامن حفظ سرمایه و دارایی افراد است، گفت: بازار ارز غیر رسمی یک بستر التهابی و هیجانی است که هیچ موقع نمی‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری باشد و مردم عادی همیشه بازنده این بازار بوده‌اند.

پرهام‌فر با بیان اینکه برخی مردم به اشتباه برای حفظ سرمایه خود به بازار پُر ریسک ارز روی آورده‌اند، عنوان کرد: در همین هفته‌های گذشته شاهد بودیم که همزمان با انتخابات آمریکا دلار ناگهان کاهش یک سومی نرخ را تجربه کرد.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرگونه خرید، فروش، حمل و نقل، نگه داری و حواله غیرمجاز ارز در حکم قاچاق تلقی می‌شود، افزود: دلالی و فروش ارز در خیابان غیرقانونی است و فقط صرافی‌های دارای مجوز، امکان معامله ارز را دارند.

وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی مطابق با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط ممنوعیت معامله ارز در خارج از صرافی‌ها را در سال‌های قبل، ابلاغ کرده است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: صرافی‌ها تنها مرجع معتبر برای خرید و فروش ارز هستند اما به علت اینکه برای فروش ارز به افراد حقیقی محدودیت دارند، افراد برای تأمین نیاز مازاد خود بعضاً به بازارهای غیر رسمی سوق پیدا می‌کنند.