۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت خودرو (هفته آخر آبان)

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 482245
پیش بینی قیمت خودرو (هفته آخر آبان)

جوسازی دلالان برای مقابله با کاهش قیمت خودرو ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، با افت دوباره نرخ ارز، بازار خودرو از روز گذشته پا به مسیر کاهشی گذاشته به طوری‌که قیمت برخی خودرو‌ها نسبت به اول هفته تا ۱۰میلیون تومان ارزان شده اما در این میان دلالان با جوسازی و بالا اعلام کردن قیمت‌ها در آگهی‌های فروش اینترنتی و کانال‌های مجازی، در برابر ریزش بازار مقاومت می‌کنند.

 بازار خودرو نیز همگام با کاهش نرخ ارز وارد مدار نزولی شده به طوری که قیمت برخی خودرو‌ها نسبت به اول هفته تا 10میلیون تومان ارزان شده و در حالیکه جو بازار ریزشی است اما همچنان دلالان بر خلاف مسیر بازار، با بالا اعلام کردن قیمت‌ها در برابر کاهش بیشتر مقاومت نشان می‌دهند.

به گفته نمایشگاه‌داران اتومبیل، طی سه روز گذشته حجم معاملات مربوط به خرید با افت شدیدی همراه شده و خریداران کنار کشیده‌اند اما در مقابل با شروع ریزش نرخ ارز، مجددا فروشندگان وارد بازار شدند؛ در همین راستا نگاهی به سایت‌های فروش اینترنتی هم نشان می‌دهد تعداد آگهی‌های فروش نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

به گفته فعالان بازار خودرو، طی روز‌های گذشته قیمت خودرو متاثر از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا با افزایش همراه شده بود اما پس از اعلام پیروزی حزب دموکرات‌ها دوباره خودرو در مسیر کاهشی قرار گرفت؛ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود روند فعلی از ثبات بیشتری نسبت به ریزش قبلی برخوردار باشد.