۰ نفر

فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه ممکن شد

امکان تغییر وضعیت روش غیر مستقیم فروش سهام عدالت

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۱۸
کد خبر: 458399
امکان تغییر وضعیت روش غیر مستقیم فروش سهام عدالت

مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت از این هفته گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور با اشاره به آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت گفت: این هفته 30 درصد بعدی سبد سهام عدالت قابل معامله است.

سید محمدجواد فرهانیان افزود: در دور گذشته به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها مردم به بانک ها و کارگزاری ها مراجعه می کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک ها وجود دارد اما بانک ها از درگاه کارگزاری خود اقدام به فروش می کنند.

وی گفت: فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد.

فرهانیان افزود: کسانی که روش مستقیم را برای دسترسی به سبد سهام خود انتخاب کرده و به کارگزاری های بازار سرمایه معرفی شده اند ممکن است به حساب برخی از آنها پول سهام واریز نشده باشد زیرا همه سفارش ها تکمیل نشد و ناهماهنگی بین بازار پول و سرمایه اتفاق افتاد.

 در این زمینه بخوانید:

سازوکار کارت اعتباری برای پشتیبانی از سهام عدالت

نحوه فروش ۳۰درصد دوم سهام عدالت؟

بانک‌ها درباره سهام عدالت به سهامداران اطلاع رسانی کنند

حفظ سهام عدالت و دریافت کارت اعتباری نقدی

وی با بیان اینکه اکنون این ناهماهنگی رفع شده است گفت: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و سهامشان را نفروخته اند اما اکنون به فروش آن نیاز دارند می توانند در سامانه تغییر وضعیت دهند و سهام خود را بفروشند.

فرهانیان افزود: هفته آینده بانک ها زیرساخت هایشان برای قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه کارت های اعتباری آماده می شود.