۰ نفر

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد؛

جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۰۲
کد خبر: 126684
جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم از اولویت‌های کشور درجذب منابع خارجی است، اظهار کرد:‌ با جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی علاوه بر سرمایه، بازار و همچنین مدیریت در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، از برنامه ریزی دولت برای کاهش تاثیری پذیری اقتصاد ایران از تحریم ها خبر داد. وی در ادامه نقش ساخت ١٠ قلم گروه کالایی را در آینده صنعت نفت مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: دولت برای حل مشکلات پیش روی اجرای این طرح اراده جدی دارد.

وی در با اشاره به اینکه در این راستا باید از مهندسی و تجهیزات ساخت داخل ایران به نحو احسن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: هدف ما و یکی از اولویت‌های دولت، جذب سرمایه گذاری مستقیم است و ما از شرکتهایی که در این خصوص با ایران وارد مذاکره می شوند، استقبال می کنیم؛ زیرا اعتقاد داریم با این کار، مدیریت این شرکتها و جذب سرمایه گذاریها نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت. جهانگیری که در نشست مشترک با دست اندرکاران ساخت ١٠ قلم گروه کالایی سخن می گفت، افزود: همواره در مسیر اجرای کارهای بزرگ مشکلات و موانع وجود دارد اما ساخت ١٠ قلم گروه کالایی برای دستیابی به فناوری های روز دنیا کار بزرگی است که با ایده وزیر نفت در دست اجرا قرار گرفته و امیدواریم به مراحل اجرایی برسد.

وی با اشاره به اینکه اصول قراردادهای نفتی در دولت تدوین شد اما برخی بر این قراردادها نقد وارد کردند، گفت: ما در پاسخ به آنها عنوان کردیم که می توانند مطالب خود را به وزارت نفت و دولت بازتاب دهند که دهها جلسه نیز در این باره برگزار شد. وی خاطر نشان کرد: اصول حاکم بر قراردادهای نفتی، دقیق بوده و برای سرمایه گذاران نیز جذابیت دارد؛ اما اگر این قراردادها نیاز به اصلاح داشته باشد ظرف یکی دو هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد اما فکر نمی کنم که تغییر خاصی در آنها ایجاد شود. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال توسعه سریع کشور است ، اظهار کرد: به عنوان دولت به دنبال این هستیم که ایران به جایگاه ممتازی که باید داشته باشد دست یابد. در همین راستا قاطعانه معتقدیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله سیاست ‌هایی است که در این دوران باید در دستور کار قرار بگیرد. رئیس فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن است که من تفسیر می کنم نه آنکه برخی منتقدین اظهار می‌کنند گفت: در اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه به دنبال محدود کردن اقتصاد ایران نیستیم بلکه به دنبال استفاده از تمام ظرفیت های داخل و هم‌چنین برون‌گرایی به عنوان تعامل مثبت با تمام دنیا و برقراری ارتباط با آن‌ها هستیم. وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی متکی بر علم و دانش روز است که بخش خصوصی محور و مدار اصلی آن را تشکیل می‌دهد، این اقتصاد هم‌چنین عدالت محور است. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخش نفت وگاز و پتروشیمی از جمله مهمترین بخش هایی هستند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای آن تفسیر شده است اظهار کرد: دولت حتما در قراردادهای خارجی بر مبنای اقتصاد مقاومتی به دنبال انتقال فناوری است. ما به دنبال آن هستیم که در دوران پسابرجام از تمام ظرفیت های داخل کشور به نحو احسن استفاده کنیم.