۰ نفر

مدیر عامل ایرن خودرو: سود ده شدیم

فراخوان نعمت‌زاده برای بازدید از ایران‌خودرو

۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 115221
فراخوان نعمت‌زاده برای بازدید از ایران‌خودرو

وزیر صنعت خواستار تغییر چهره اجتماعی شرکت ایران خودرو شد و با اشاره به اینکه سرمایه ما اعتماد مردم است، گفت: باید روزی ١٠٠٠ نفر از ایران خودرو بازدید کنند و هرچه این بازدیدها بیشتر شود نظرات بیشتری اعلام می‌شود و خواهید دید که دید جامعه نسبت به شما عوض خواهد شد.

اقتصاد آنلاین - سمانه برمخ‌شاد ؛ مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با بیان اینکه روند کار طی دو سال گذشته در بخش خودرو مثبت بوده است، گفت: ایران خودرو باید چهره اجتماعیش را تغییر دهد و این امر از طریق افزایش کیفیت و آشنایی مردم با فعالیت‌ها محقق می شود. نعمت زاده با اشاره به اینکه سرمایه ما اعتماد مردم است، تصریح کرد: باید طرحی نو برای رابطه با مردم طراحی شود و دانشمندان علوم اجتماعی و روانشناسی را به کار بگیریم و ببینیم چه باید بکنیم که به تولیدات داخلی افتخار کنند. وی با اشاره به اینکه قطعه سازان ما جزو این خانواده هستند، اظهار کرد: شما و قطعه سازان با هم خانواده خودرو ایران هستید. وزیر صنعت معدن و تجارت به نیروی انسانی تحصیلکرده اشاره و تاکید کرد: من جای شما باشم تعدادی از این نیروی انسانی را بین قطعه سازان می فرستم زیرا اگر قطعه ها کیفیت داشته باشند و گرید a باشند می توانیم خودرو گرید a تولید کنیم. نعمت زاده به درون زایی و استفاده حداکثر از توان داخلی در سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر برون گرایی و توجه به خارج در همه زمینه ها، مردمی بودن و دانش بنیان بودن است . در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که پس از 14 سال در ایران خودرو حاضر شده بود، اظهار کرد: در مجلس پنجم این موضوع مطرح بود که خودرو خارجی بیاید یا نیاید که مورد بحث بود. اگر خودرو خارجی نباشد و مردم مجبور به استفاده از تولیدات داخلی باشند منطقی نیست و انچه که عامل تکامل است رقابت است. وی در ادامه همچنین واردات بی حساب و کتاب را نادرست دانست و اصافه کرد: در آن زمان بنا شد تعرفه واردات خودرو خارجی 90 درصد تعیین شود و سالانه کاهش یابد. وی با بیان اینکه در مقایسه با 14 سال گذشته پیشرفت کرده ایم اما نباید به این میزان قانع باشیم، خاطرنشان کرد: نباید لاک پشتی حرکت کنیم زیرا دنیا سریعا در حال حرکت است. وی ابراز امیدواری کرد: به جایی برسیم که نیاز به دستکاری تعرفه ها نباشد و کیفیت خودروهای داخلی قابل رقابت با خارجی ها باشد. هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو نیز در این مراسم با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاده حاصل راهبردی است که از شهریور 92 در پیش گرفتیم، اظهار کرد: در آن زمان مشکلات بسیاری در ایران خودرو وجود داشت مانند بدهی 700 روزه به قطعه سازان و همچنین تعداد زیاد خودروهای ناقص در کارخانه. وی با اشاره به اینکه در آن زمان اولین کاری که کردیم نظم دهی به تولید بود، افزود: تولید را به بیش از 2300 واحد رساندیم و بدهی به قطعه سازان را به 120 روز کاهش دادیم تا قطعه سازان فعال شوند. یکه زارع با بیام اینکه از فروردین 93 خودروی ناقص در ایران خودرو تولید نشد، خاطرنشان کرد: همچنین روی هزینه های مالی کار کردیم و در سال 93 بیش از 1000 میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم و بدهی بانکی ایران خودرو را از 3 هزار و 700 به 2 هزار و 600 میلیارد تومان کاهش دادیم و در نهایت در سال جاری سود ده شدیم. وی ادامه داد: برنامه ریزی کردیم سهم ایران خودرو از برنامه تعیین شده توسط وزارت صنعت مبنی بر تولید 3 میلیون خودرو در 1404 به 60 درصد برسد. یکه زارع گفت: طی 10 ماه گذشته به اندازه 5 سال گذشته برای مشتریان خودرو تعویض کرده ایم تا مشتریان راضی باشند. وی گفت: هدف ما افزایش کیفیت، رضایت مشتری، تولید خودروهای صادراتی و ارائه خدمات پس از فروش است. یکه زارع سهم بازار ایران خودرو در شهریور 92 را 36 درصد عنوان و اضافه کرد: اکنون سهم بازاری حدود 54 تا 56 درصد داریم.

کیوان وزیری، مدیر پروژه تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ به تکنولوژی استفاده شده در این محصول اشاره و تصریح کرد: تمام خودروسازان دنیا از این تکنولوژی استفاده کرده اند که هوای بیشتر را در اختیار موتور قرار می دهد. وی به استفاده از خلاقیت و نوآوری با هدف عمل به مسوولیت اجتماعی و رضایت مشتری اشاره و خاطرنشان کرد: سطح آلایندگی در این محصول یورو ٤ است و بهبود کاهش 7 درصدی مصرف سوخت صورت می گیرد. وزیری با بیان اینکه بنا به دستور مدیرعامل ایران خودرو مدیریت یکپارچه باید در تمام زنجیره های فکری ایران خودرو نهادینه شود، تاکید کرد: موتور ، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، اگزوز، برق و الکترونیک، از جمله مواردی است که تغییر کرده است و کیفیت محصول نیز ارتفا یافته است و می توانیم بگوییم که ایران خودرو صاحب تکنولوژی توربو شارژ شده است.