۰ نفر

بازار طلا و سکه در هفته آخر اسفند؛

صعود قیمت ها در بازار طلا / دلار به کانال ۲۵هزارتومان باز می‌گردد؟

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
کد خبر: 621720
صعود قیمت ها در بازار طلا / دلار به کانال ۲۵هزارتومان باز می‌گردد؟

بازار طلا و ارز تحت تاثیر اخبار مختلف سیاسی در هفته آخر اسفندماه افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند.

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ بازار طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت نوسانات بسیاری را تجربه کرد. درحالی که مذاکرات و نتیجه آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و بر روی رفتار معامله‌گران در بازار ارز اثر بسیاری گذاشت، اونس جهانی نیز در زیر سایه سنگین جنگ میان اوکراین و روسیه نوسان زیادی را بر خود دید.

نگاه نگران دلار به مذاکرات

به این ترتیب در بازار ارز دلار آزاد که پنجشنبه هفته گذشته معاملات را با قیمت ۲۵هزار و ۷۵۰تومان به پایان رساند، اواسط هفته با اوج گرفتن اخبار ضد و نقیض پیرامون توافق و سنگ‌اندازی‌های روسیه به کانال ۲۶هزار تومان بازگشت و حتی از میانه آن نیز رد شد.

اما با انتشار خبری مبنی بر اینکه روسیه توافق کتبی از ایالات متحده دریافت کرده تا بتواند در چارچوب برجام تجارت خود را با ایران ادامه دهد دلار مسیر نزولی را پیش گرفت اما به کانال ۲۵هزارتومان بازنگشت و تنها به کف کانال ۲۶هزارتومان نزدیک شد. به این ترتیب روز گذشته دلار آزاد  معاملات این هفته را با قیمت ۲۶هزار و ۲۵۰تومان به پایان‌رساند و رشد ۱.۹درصدی را ثبت کرد.

پرواز طلا بر بال‌های اونس جهانی

در بازار طلا نیز به دنبال صعود قیمت اونس جهانی، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم به طوری که سکه امامی اواسط هفته به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزارتومان نیز رسید اما تا پایان هفته اندکی کاهش یافت. به این ترتیب هر سکه امامی معاملات پنجشنبه را با قیمت ۱۲میلیون و ۱۳۷تومان به پایان رساند.

اما روز گذشته این سکه ۱۲میلیون و ۴۰۸هزارتومان قیمت خورده بود که ۲.۲درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه نیز با ۶.۸درصد رشد نسبت به هفته گذشته ۷میلیون و ۳۲۰هزارتومان بود. این درحالیست که  نیم سکه پنجشنبه هفته گذشته ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین ربع سکه هفته گذشته با قیمت ۴میلیون و ۴۰هزارتومان معامله می‌شد. در حالی که در آخرین معاملات دیروز این سکه ۴میلیون و ۱۳۰هزارتومان خرید و‌ فروش می‌شد و ۲.۲درصد رشد را نشان می‌دهد.

هر سکه یک گرمی نیز هفته گذشته ۲میلیون و ۳۹۸هزارتومان قیمت خورده بود. اما روز گذشته با ۱.۴درصد رشد قیمت، هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۴۳۳هزارتومان معامله می‌شد.