۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سایه جنگ بر بازار طلا / اونس، قیمت سکه را بالا برد

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 616230
سایه جنگ بر بازار طلا / اونس، قیمت سکه را بالا برد

با شروع به کار بازارهای جهانی و صعود اونس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز صعودی شد.

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه با شروع به کار بازارهای جهانی پس از تعطیلات و صعود دوباره اونس به کانال ۱۹۰۰دلار، معاملات امروز را با افزایش قیمت آغاز کرد.

به این ترتیب، سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۲میلیون و ۶۰هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته که سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشته بود، تا قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸ هزارتومان نیز پیش رفته بود.

نیم سکه نیز با قیمت ۶میلیون و ۸۳۵هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۵هزارتومانی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۸۲۰هزارتومان بود.

همچنین ربع سکه ۳میلیون و ۸۴۳هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته حدود ۲۰هزارتومان افزایش را نشان می‌دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۳میلیون و ۸۲۰هزارتومان بود.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۲۶۲هزارتومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته است که دلیل آن نیز افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن تقاضا است. به این ترتیب سکه امامی، ۳۷۷هزارتومان، نیم سکه، ۱میلیون و ۱۵هزارتومان، ربع سکه، ۹۲۷هزارتومان و سکه یک گرمی، ۸۲۸هزارتومان حباب دارد.

درحالی که بازار ارز امروز تقریبا با ثبات معاملات را آغاز کرد اما با شروع به کار بازارهای جهانی، همانطور که پیش بینی می‌شد به دلیل ادامه یافتن جنگ میان اوکراین و روسیه، اونس جهانی دوباره صعود کرد و به کانال ۱۹۰۰دلاری وارد شد. همین موضوع قیمت طلا و سکه را افزایشی کرد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد مذاکرات به ایستگاه پایانی رسیده است و طرفین ایرانی اعلام کردند که پیش نویس توافق آماده شده است.

اما بازار ارز هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده است. حال باید دید طی روزهای آتی، واکنش بازار ارز به اخبار وین چه خواهد بود و آیا می‌تواند طلا را به سمت خود بکشاند؟