۰ نفر

۶ دلیل که شمش طلا بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در دوران کرونا است؟

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبر: 496266
۶ دلیل که شمش طلا بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در دوران کرونا است؟

بیماری کرونا و شیوع آن بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرده و افراد زیادی را برای کسب درآمد با مشکل روبه‌رو کرده است. اما راه‌های زیادی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در دوران کرونا وجود دارد که می‌توانید به وسیله آن درآمد خودتان را ذخیره و چند برابر کنید.

آیا تا به حال نام شمش طلا به گوشتان خورده است؟ ممکن است شمش‌های طلایی رنگ ارزشمند را تنها در فیلم‌ها دیده باشید. اما شمش طلا یک سرمایه بی‌نظیر در زندگی شما است.

خرید آنلاین شمش طلا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در روزهای کرونا است که کمک بسیاری به پس‌انداز و ذخیره مالی شما می‌کند‌.

ممکن است همین حالا با این سوال روبه‌رو شوید که چرا خرید شمش طلا بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در این ایام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و کمک به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خود، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

شمش طلا چیست؟

قبل از آنکه به اهمیت خرید شمش طلا برای سرمایه‌گذاری در دوران کرونا بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر درباره آن بدانیم.

شمش طلا که در انگلیسی آن را با نام Gold bar یا Gold ingot می‌شناسند، همان طلای خام و اصیل است. حداقل عیار شمش‌های طلا ۹۹۵ و حداکثر عیار آن که خالص‌ترین نوع طلا در آن به کار می‌رود، 99/999 است.

شمش طلا همیشه به عنوان یک ابزار جذاب با استاندارهای بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود که به خوبی باعث پس‌انداز و افزایش سرمایه می‌شود.

شمش طلا در انواع و اقسام وزن‌ها در بازار وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز و کاربردی که از آن انتظار دارد، آن را انتخاب می‌کند. برای مثال کسانی که قصد دارند شمش طلا را به عنوان هدیه خریداری کنند، معمولا شمش‌های صد سوتی تا یک گرمی را انتخاب می‌کنند. کسانی که شمش‌ها را به عنوان سرمایه‌گذاری می‌خرند، آن‌ها را از میان شمش‌های طلای یک کیلوگرمی تا شمش طلا ۱۰ گرمی گلچین می‌کنند.

2

۶ دلیل مهم برای انتخاب شمش طلا در دوران کرونا

۱. قیمت و وزن شمش طلا تنوع بالایی دارد

قطعا تا به حال برایتان پیش آمده که قصد خرید سکه یا قطعات طلا را برای سرمایه‌گذاری داشته‌اید اما با کمبود بودجه مواجه شده‌اید. اگر بخواهید برای خرید سکه یا طلا برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید، با قیمت‌های ثابتی برخورد می‌کنید که تنوع آن‌ها بسیار اندک است. اما خرید شمش طلا شما را با تنوع بسیار خوبی از قیمت‌ها و وزن شمش‌ها روبه‌رو می‌کند که می‌توانید به راحتی آن را براساس بودجه و نیاز خودتان تهیه کنید. برای خرید شمش طلا از حدود 200 هزار تومن برای شمش 100 سوتی تا 12 میلیون تومن برای خرید شمش 10 گرمی می‌توانید هزینه کنید.

۲. قیمت شمش طلا با قیمت طلا بالا می‌رود

زمانی که شمش طلا را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، می‌توانید از بالا رفتن قیمت آن اطمینان پیدا کنید. زیرا با هر بار بالا رفتن قیمت طلا، قیمت شمش طلا هم بالا می‌رود.

۳. امکان کلاهبرداری و تقلب در شمش طلا تقریبا صفر است

امکان تقلبی بودن شمش طلا تقریبا نزدیک به صفر است. زیرا شمش‌های طلا با استانداردهای بین‌المللی تهیه و روانه بازار می‌شوند. روی هر شمش طلا، عیار و کد شناسایی آن که زیر نظر اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر هر کشور تعیین می‌شود، حک شده است. همچنین آرم و نام کارخانه سازنده شمش روی آن وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید به راحتی از صحت کالا و اصل بودن آن اطمینان کامل پیدا کنید و به این ترتیب احتمال کلاهبرداری و تقلبی بودن آن به صفر می‌رسد.

۴. شمش طلا پایین‌ترین اجرت ساخت را در میان انواع طلا دارد

زمانی که تصمیم به خرید طلا می‌گیرید، علاوه‌بر هزینه برای وزن طلا و مالیات آن، باید مقدار هزینه‌ای را هم بابت اجرت ساخت آن بپردازید. گاهی اجرت ساخت قطعات طلا به ازای هر گرم آن حتی تا 30 درصد هم بالا می‌رود و هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند. در حالیکه شمش طلا کمترین‌ میزان اجرت ساخت را در میان انواع طلا دارد و عمده قیمت شمش طلا بابت وزن طلای خالص آن پرداخت می‌شود. این موضوع در هنگام فروش شمش نیز به نفع شماست.

۵. قیمت خرید شمش طلا با قیمت فروش آن تفاوت چندانی ندارد

اگر تجربه خرید و فروش طلا را داشته باشید، قطعا می‌دانید ‌که قیمت خرید طلا از شما، مقداری کمتر از قیمت فروش آن به شماست. این اتفاق به دلیل میزان اجرت ساخت و دست‌ دوم شدن طلاها رخ می‌دهد. بنابراین ممکن است شما قطعه طلایی را با یک قیمت خریداری کنید. اما هنگام فروش همان قطعه، طلای شما را با قیمتی کمتر از هزینه‌ای که پیش از این برای خرید آن پرداخت کرده‌اید، بخرند.

این موضوع برای خرید شمش طلا و فروش آن به مقدار ناچیزی وجود دارد. بنابراین تفاوت چندانی میان هزینه خرید و فروش شمش طلا نیست. از این نظر شمش طلا بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت به شمار می‌رود.

۶. شمش طلا یک هدیه شکیل است

شمش طلا به عنوان یک هدیه زیبا، شکیل و ماندگار به شمار می‌رود که ارزش ریالی بالایی دارد. زمانی که شمش طلا را به عنوان هدیه برای کسی تهیه می‌کنید، هم خطر مورد پسند نبودن آن را برای دریافت‌کننده هدیه پشت سر می‌گذارید و هم یک کادوی شیک با ارزش زیاد را به او می‌دهید.

هنگام خرید شمش طلا به نکات زیر توجه کنید:

۱. خرید شمش طلای سنگین‌تر، به صرفه‌تر از خرید نمونه سبک‌تر آن است.

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی شمش طلا دارید، بهتر است نمونه‌های سنگین‌تر آن را انتخاب کنید. برای مثال به جای پنج عدد شمش طلای ۱ گرمی، یک عدد شمش طلای ۵ گرمی مانند شمش طلا برج میلاد را انتخاب کنید. زیرا ارزش آن به نسبت قیمت پرداختی برای شمش بسیار بیشتر خواهد بود و هزینه ضرب شمش که یک مبلغ ثابت در تمامی وزن های شمش است را تنها یکبار پرداخت خواهید کرد.

3

 

۲.شمش طلا را آنلاین بخرید

خرید شمش طلا به صورت آنلاین و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، خطر کلاهبرداری از طریق آن را بسیار کاهش می‌دهد. زیرا مشخصات فروشگاه و نماد اعتبار الکترونیکی آن به طور مشخص موجود است و می‌توانید صحت آن را به درستی چک کنید. همچنین خرید آنلاین شمش طلا خطر دزدیده شدن آن را به صفر می‌رساند.

۳. شمش طلا را بدون فاکتو نخرید

توجه کنید که چه در خرید حضوری و چه در خرید آنلاین، کالای خود را همراه با فاکتور معتبر و مهر شده دریافت کنید. این کار باعث می‌شود که از اعتبار و اصالت خرید خود مطمئن شوید.

۴. شمش طلا را از برندهای معتبر و مجوز دار بخرید

پیش از آنکه برای خرید شمش طلا اقدام کنید، بهتر است با یک سرچ کوتاه، برندهای معتبر و دارای مجوز آن را بشناسید. سپس خرید خود را از میان آن‌ها انجام دهید. بهترین برند های تولید کننده شمش طلا در ایران "طلای محمد"، "پرنیا"،" ونوس"، و "پارسیان" هستند.

سخن آخر

اگر به دنبال بهترین راه سرمایه‌گذاری در دوران کرونا و ذخیره درآمد خود هستید، خرید شمش طلا را انتخاب کنید. ما به شما فروشگاه اینترنتی طلای تریص را پیشنهاد میکنیم که معتبرترین برندهای شمش طلا را در انواع وزن‌ها در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید شمش‌ مورد نظر خودتان را با خیال راحت و فاکتور معتبر از فروشگاه آنلاین طلای تریص خریداری نمایید.

در این فروشگاه بیش از ۲۰۰۰ مدل انواع طلا وجود دارد که کیفیت ساخت بالایی دارند و بسیار متنوع هستند. قیمت تمامی محصولات این فروشگاه به صورت لحظه‌ای محاسبه می‌شوند و دارای تمامی مجوزات لازم از جمله نماد اعتماد الکترونیکی و ستاد ساماندهی پایگاه‌های‌‌ اینترنتی است.درنهایت محصولات به صورت رایگان همراه با فاکتور معتبر و گارانتی اصالت کالا برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید با آسودگی خاطر و اطمینان، خرید خود را از این وبسایت انجام دهید.

آدرس وبسایت:  https://tarisgold.com

تلفن تماس: ۰۲۱۸۶۰۳۸۱۵۴

آدرس صفحه اینستاگرام : @Tarisgold

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.