۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا و دلار برای فردا ۷دی ماه/ بازار طلا و ارز با شیب ملایم در مدار کاهشی

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۵
کد خبر: 493004
پیش بینی قیمت طلا و دلار برای فردا ۷دی ماه/ بازار طلا و ارز با شیب ملایم در مدار کاهشی

در اولین روز از هفته دوم دی ماه بازار طلا و ارز با شیب ملایمی پا در مسیر کاهشی گذاشت به طوریکه طلا حدود ۱۰هزار، سکه ۲۰۰هزار و دلار هم نسبت به آخرین نرخ هفته پیش ۳۰۰تومان ارزان شد؛ پیش‌بینی فعالان بازار ارز ادامه روند نزولی نرخ دلار است و با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در روز یکشنبه، به نظر می‌رسد برای طلا و سکه هم روند کاهشی در پیش داشته باشیم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز در بازار ارز و طلا شاهد افت قیمت‌ها بودیم؛ طلا معاملات ابتدای روز را با قیمت یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان آغاز کرد اما ساعاتی بعد با توجه به کاهش بهای اونس جهانی و نرخ ارز وارد مدار نزولی شد و ارزش آن به یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسید.

سکه امامی در معاملات صبح امروز مجددا کانال ۱۲میلیون تومان را دید اما با شروع کاهش قیمت طلا و ارز، وارد این مدار شد و در آخر با افت ۲۰۰هزار تومانی قیمت آن به ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت سکه طرح قدیم امروز از ۱۱میلیون و ۵۰۰ به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافت.

نیم سکه ۵۰هزار تومان ارزان شد و در این ساعت از معاملات (۱۸:۰۰) شش میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی تغییری نکرد و همچنان بهای آن‌ها به ترتیب چهار میلیون و ۲۰۰ و دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است.

به گفته اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران، این روز‌ها بازار طلا به آرامش رسیده و مدتی است که قیمت‌ها ثبات پیدا کرده است؛ لذا چشم‌انداز کارشناسان از بازار فردا ادامه روند نزولی قیمت‌ها است.

به گفته محمد کشتی‌آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، اگر فردا نرخ دلار همچنان کاهش یابد قیمت طلا و سکه اندکی ارزان‌تر خواهد شد.

دلار کانال ۲۶هزار تومان را ندید

همانطور که گفته شد، در بازار ارز امروز نرخ دلار و یورو کاهشی بود؛ در معاملات ابتدایی روز قیمت دلار در صرافی‌ملی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ هفته پیش ۲۵۸۶۰ و یورو ۳۱۴۵۰تومان اعلام شد.

در بازار آزاد دلار نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ۲۰۰تومان ارزش خود را از دست داد و نرخ آن به ۲۵۸۰۰تومان رسید و یورو هم با افت ۳۵۰تومانی به ۳۱هزار تومان کاهش یافت.

صرافی‌ها اولین نرخ دلار را در بازار امروز ۲۵۶۷۲ و یورو را ۳۱۰۳۰تومان اعلام کردند؛ اما این روند کاهشی همچنان ادامه داشت.

در نهایت قیمت دلار در صرافی‌ملی با افت مجدد به ۲۵۷۱۰ و یورو به ۳۱۳۰۰تومان رسید؛ در بازار آزاد هم قیمت دلار با ۱۰۰تومان کاهش دوباره به ۲۵۷۰۰تومان رسید اما یورو همین مقدار افزایش یافت و آخرین نرخ آن در بازار امروز ۳۱۱۰۰تومان است؛ صرافی‌ها هم امروز قیمت دلار و یورو را تغییر ندادند.

گمانه‌زنی‌ها از آینده نرخ ارز این است که روند این بازار فردا هم نزولی است؛ البته بسیاری از فعالان بازار ارز بر این باورند که کاهش نرخ ارز همچنان ادامه‌ دار خواهد بود چراکه امسال بازار با تقاضای چندانی به مناسبت سال نو میلادی مواجه نشده و این عامل می‌تواند درکنار برخی عوامل تاثیرگذار دیگر بر افت نرخ ارز، منجر به کاهش بیشتر قیمت دلار شود.