۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در روز‌های ابتدایی زمستان/ ثبات بازار طلا طی پنج هفته متوالی

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰
کد خبر: 492961
پیش بینی قیمت طلا در روز‌های ابتدایی زمستان/ ثبات بازار طلا طی پنج هفته متوالی

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت‌ طلا و سکه طی پنج هفته متوالی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که افزایش و کاهش چشمگیری در انتظار بازار طلا نباشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا اظهار کرد: با وجود کاهش حدود چهار دلاری اونس جهانی و ۲۰۰تومانی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه تغییری نکرده و حدود پنج هفته‌ای است که بازار به ثبات رسیده.

او اضافه کرد: البته قیمت طلا و سکه طرح جدید نسبت به معاملات صبح اندکی کاهش یافته اما بهای انواع دیگر سکه تغییری نکرده است.

حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان کاهش یافت

کشتی‌آرای همچنین با اشاره به وضعیت تقاضا هم بیان کرد: حجم خرید و فروش طلا و سکه بسیار افت کرده و همین موضوع باعث شده حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان کاهش یابد؛ با توجه به افزایش قیمت‌ها کمتر کسی توانایی خرید طلا و سکه را دارد، البته اگر قیمت‌ها همچنان ثبات داشته باشد احتمال تغییر این وضعیت وجود دارد.

او تصریح کرد: پیش‌بینی ما ادامه ثبات قیمت‌ها در بازار طلا است، لذا اگر اتفاق خاصی نیفتد و نرخ ارز و طلای جهانی تغییری نکند، قیمت طلا و سکه هم تغییری نخواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۶دی ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: قیمت سکه طرح جدید در جریان معاملات امروز ساعت (۱۴:۰۰) به ۱۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم هم در قیمت ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان ثابت ماند.

کشتی‌آرای افزود: قیمت نیم سکه کماکان شش میلیون و ۳۰۰، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰ و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ قیمت هر مثقال طلا هم به چهار میلیون و ۹۵۰هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۳۵هزار تومان رسید.