۰ نفر

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد؛

امکان کاهش دلار تا مرز ۲۰هزار تومان

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱:۴۵
کد خبر: 482310
امکان کاهش دلار تا مرز ۲۰هزار تومان

نرخ خرید دلار در بازار آزاد به کانال ۲۴ هزار تومان ورود کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و در بازار آزاد نیز به محدوده این قیمت گزارش شد.

 بر این اساس بازارساز با افزایش فاصله خرید و فروش ارز در بازار رسمی سیگنالی ویژه را به سرمایه‌گذاران و خریداران داد که روند کاهشی نرخ ارز در بازار تداوم خواهد داشت .

 در سه هفته اخیر قیمت ارز نوسانی جدی را در بازار تجربه کرده است. سقف این نوسان ۲۸ هزار تومان و کف آن در بازار دلار محدوده میانی ۲۲ هزار تومان بود اما این دومین باری است که روند کاهشی قیمت ارز آغاز شده است و در دومین دور دلار کاهشی بیش از سه هزار تومان را طی چند روز شاهد است.

 امروز زمزمه رسیدن نرخ دلار به ۲۰ هزار تومان در بازار به گوش می‌رسید و برخی صرافان معتقد بودند قیمت‌ها تا مرز ۲۰ هزار تومان امکان کاهش را خواهند داشت .

 پیش از این حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق نیز تاکید کرد قیمت ارز امکان کاهش تا مرز ۲۰ هزار تومان را دارد اما برای کاهش بیشتر قیمت‌ها و ورود به کانال کمتر از بیست هزار تومان، نیاز به محرکی سیاسی خواهد بود.

بر اساس این گزارش تداوم کاهش نرخ ارز برای سه روز متوالی سبب شد دیروز حجم عرضه ارز به بازار کمی بیشتر باشد. تحلیلگران معتقدند ورود ارزهای خانگی به بازار و افزایش عرضه حتی از سوی نوسان‎گیران زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت فراهم خواهد کرد.

 قیمت دلار تحت‌تاثیر مانور شدید دلالان در مهرماه و فشار حداکثری ناشی از تحریم‌های آمریکا تا مرز ۳۲ هزار تومان پیشروی کرد.