۰ نفر

مدیرکل زندان های استان تهران برکنار شد / مدیر سابق، برگشت

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبر: 608961
مدیرکل زندان های استان تهران برکنار شد / مدیر سابق، برگشت

علی رستمی مدیرکل زندانهای استان تهران برکنار و با حکم رئیس سازمان زندانها، حشمت الله حیات الغیب مجددا مدیرکل زندانهای استان تهران شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در حکم غلامعلی محمدی خطاب به حیات الغیب آمده است: «جناب آقای سید حشمت‌ الله حیات‌ الغیب با سلام و تحیت نظر به تعهد، تجارب و سوابق جنابعالی در عرصه زندانبانی به موجب این حکم به سمت مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران منصوب می‌شوید. 

اجرای احکام قضایی همزمان با اصلاح و تربیت مجرمین و بزهکاران و فراهم ساختن بستر و زمینه لازم برای بازگشت سالم و شرافتمندانه آنان به آغوش خانواده از جمله اهداف مهم و بنیادی سازمان بوده که دسترسی به آن مستلزم برنامه ریزی جامع و اصولی بر مبنای فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش اسلام، بهره گیری از تمام امکانات و نیز همکاری و هماهنگی همه جانبه با مدیران و مسئولان ستادی سازمان و مسئولین محترم قضایی و اجرایی استان و جلب حمایت آنان خواهد بود. 

انتظار است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تمام تلاش و اهتمام همه جانبه خود را در جهت سالم‌سازی هر چه بیشتر زندان‌ها از طریق تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان، ایجاد زمینه‌های حرفه آموزی و اشتغال، ارتقای سطح فرهنگ و بهداشت آنان و نظارت بر حسن اجرای قوانین  دستورالعمل کرامت زندانیان و آیین نامه اجرایی زندانها به کار بسته تا ان‌شاء‌الله نسبت به تحقق فعالیتهای ابلاغی مصوب ریاست محترم قوه قضائیه اقدام لازم معمول و در جهت اهداف عالیه نظام زندانبانی برای بهبود شرایط موجود زندانها بر مبنای روشهای علمی در دوره تحول و تعالی در راستای سند تحول قضایی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر نظام زندانبانی اسلامی باشیم. 

موفقیت روز افزون جنابعالی را در این مسئولیت خطیر و خدمت هر چه بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری های ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) از خداوند سبحان مسئلت دارم. »

حشمت‌الله حیات‌الغیب جایگزین علی رستمی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان تهران معرفی شده است.

محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران تأکید کرد: مهمترین هدف ما اصلاح و تربیت زندانیان و مهمترین بستر آن نیز اشتغال است چرا که معتقدم بیکاری در زندان‌ها را باید به حداقل ممکن رساند تا این مأموریت را تحقق بخشیم.

محمدی با اشاره به جمعیت کیفری زندان‌های تهران و مشکلات آن یادآور شد: امروز در حوزه جمعیت کیفری زندان‌ها با تورم مواجه هستیم؛ بنابراین لازم است در تعامل با دستگاه قضا به روندی رو به رشد در کاهش ورودی به زندان‌ها برسیم. این از خواسته‌های ما از مدیریت زندان‌های استان تهران است.

حیات‌الغیب پیش از این نیز مدیرکل زندان‌های استان تهران بود که تابستان امسال جای خود را به رستمی داد. با بازگشت حیات‌الغیب، رستمی با حکم رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی این سازمان منصوب شد.