۰ نفر

طحان نظیف؛

ثبت حقوق و مزایای کارکنان شورای نگهبان در حال انجام است

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبر: 589938
ثبت حقوق و مزایای کارکنان شورای نگهبان در حال انجام است

سخنگوی شورای نگهبان گفت که ثبت حقوق و مزایای کارکنان شورای نگهبان در سامانه «ثبت حقوق ومزایای کارکنان دستگاه های اجرایی» اخیرا به این نهاد منعکس شده و این کار در حال انجام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هادی طحان نظیف عصر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان از ابتدای امسال حقوق کارکنانش را در سامانه «ثبت حقوق ومزایای کارکنان دستگاه های اجرایی» ثبت نکرده است، گفت: اخیرا این موضوع به ما منعکس شده است و همکاران اجرایی ما با سازمان اداری و استخدامی در تعامل و راجع به سازوکارها و کیفیت این کار در حال گفتگو هستند و این کار در حال انجام است و موضوع خاصی نیست.

وی درباره بهره‌گیری شورای نگهبان و پژوهشکده این شورا از پژوهش‌ها گفت: ما در شورای نگهبان به موضوع پژوهش و حقوق اساسی اهتمام داریم و هیچ موضوعی را در دستورکار شورای نگهبان قرار نمی‌دهیم مگر این‌که مجمع مشورتی فقهی ما در قم و مجمع حقوقی ما در تهران نسبت به آن موضوع اظهارنظر مکتوب انجام داده باشد و قبل از اظهارنظر مکتوب این دو مجمع نیز از نظرات کارشناسی کسانی که مخاطب قانون هستند بهره می‌گیریم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه، درباره اجرا نشدن اصل ۵۰ قانون اساسی و بروز بحران های زیست محیطی همچون آب در ایران گفت: ما نسبت به تمام موضوعات قانون اساسی حساسیت داریم.

وی افزود: اگر موضوع به نحو روشنی در یکی از مصوبات مجلس با قانون‌اساسی مغایرت داشته باشد حتما به آن موضوع ورود می‌کنیم اما برخی اوقات بحث، بحث کارشناسی است و موضوع روشن نیست اما باز هم‌ از نظرات کارشناسان بهره‌ می‌بریم اما برای اعلام مغایرت با قانون‌اساسی باید موضوع کاملا روشن‌ باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: مطمئن باشید درباره اصل ۵۰ و محیط زیست کاملا حساسیت داریم.