۰ نفر

با وجود تداوم روند نزولی رمزارزها در دو هفته اخیر؛

قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۲۰ هزار دلار بر می گردد؟

۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 682281
قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۲۰ هزار دلار بر می گردد؟

قیمت بیت‌کوین در نتیجه ورشکستگی FTX افت شدیدی را تجربه کرد، به طوری که به زیر مرز ۱۶٫۰۰۰ دلار سقوط کرد. پس از این زیان‌های گسترده، قیمت در چند روز اخیر با ثبات قابل توجهی رو به رو شده است. بنابراین سوالی که مطرح است، این است که آیا قیمت بیت‌کوین قبل از پایان سال می‌تواند به ۲۰٫۰۰۰ دلار برسد؟

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ این مقاله پاسخ سوال فوق را بررسی می‌کند، از این رو در ابتدا به بررسی تحلیلی از روند اخیر بیت‌کوین می‌پردازیم. سپس روند احتمالی پیش روی آن را پیش بینی می‌کنیم.

قیمت بیت‌کوین اخیرا چگونه حرکت کرد؟

قیمت بیت‌کوین طی چند روز گذشته شاهد ثبات قابل توجهی بین ۱۶٫۵۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ دلار بوده است. بیش از یک هفته پیش شاهد سقوط کریپتو بودیم که قیمت بیت‌کوین را از ۲۰٫۰۰۰ دلار به زیر مرز ۱۶٫۰۰۰ دلار رساند. در این مدت، قیمت بیت‌کوین بیش از ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

با این حال، در چند روز اخیر، یک ثبات آشکار وجود داشته است. به طوری که در طول این مدت، قیمت تقریباً همواره بالای ۱۶٫۰۰۰ دلار باقی مانده است. فقط برای مدت کوتاهی شاهد کاهش به زیر ۱۶٫۰۰۰ دلار بودیم و به سرعت به بالای این محدوده برگشت. در نتیجه به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین در مرز ۱۶٫۰۰۰ دلار از حمایت قوی برخوردار است.

قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۲۰ هزار دلار بر می گردد؟

قیمت بیت‌کوین در 15 روز گذشته.

قیمت بیت‌کوین در چند هفته آینده چگونه خواهد بود؟

پس از  شوک ورشکستگی FTX، قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته نسبتاً خوب بهبود یافته است. ورشکستگی FTX یکی از بزرگ‌ترین بحران‌ها را در سال‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. از سوی دیگر، ریزش بیت‌کوین همچنان محدود بود، بسیاری از آلت‌کوین‌ها زیان‌های بیشتر و قابل‌توجه‌تری را تجربه کردند. در چند هفته آینده، اگر بازار بتواند دوباره به ثبات برسد، می‌توانیم شاهد افزایش دوباره قیمت بیت‌کوین باشیم. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تثبیت در چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

اساساً شرایط و وضعیت بیت‌کوین قبل از بحران مذکور خوب بود. به طوری که وضعیت بیت‌کوین قبل از این بحران، با وجود کاهش نرخ تورم ایالات متحده، افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بسیار بعید بود. علاوه بر این، در هفته‌های اخیر شاهد کاهش علاقه به اوراق قرضه دولتی بوده‌ایم که نشان‌دهنده علاقه بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر است. همه این تحولات خارجی برای بیت‌کوین مثبت هستند.

پیش بینی بیت‌کوین: قیمت بیت‌کوین قبل از سال شروع ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد؟

قیمت بیت کوین تا پایان سال به ۲۰ هزار دلار بر می گردد؟

ماه‌های نوامبر و دسامبر معمولا از نظر تاریخی برای بازار رمزارزها ماه‌های نزولی‌تری هستند. بنابراین، به نظر نمی‌رسد در چند هفته آینده جهش‌های بزرگ قیمت‌ها پیش‌بینی شود. با این وجود، می‌توانیم در چند هفته آینده شاهد بهبود قیمت بیت‌کوین باشیم. افزایش مجدد به محدوده قیمتی ۲۰٫۰۰۰ دلار برای بیت‌کوین در چند هفته آینده مستثنی نیست. با حمایت از ۱۶٫۰۰۰ دلار و تثبیت قیمت بالای آن، بیت‌کوین اکنون فرصتی برای رشد طبیعی در چند هفته آینده دارد. قیمت‌های فعلی بسیار ارزان به نظر می‌رسد و باید سرمایه گذاران زیادی را به خرید تشویق کند. بنابراین ۲۰٫۰۰۰ دلار برای قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ کاملاً محتمل است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.