۰ نفر

رییس سازمان بورس:

فروش سهام صندوق های درآمد ثابت بر روند بازار اثرگذار نخواهد بود / میانگین فروش روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۵۷
کد خبر: 713395
فروش سهام صندوق های درآمد ثابت بر روند بازار اثرگذار نخواهد بود / میانگین فروش روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان

رییس سازمان بورس گفت: ابلاغیه امروز سازمان بورس و کاهش حداکثر خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت از ۱۵ به ۱۰ درصد، متناسب با به بررسی‌های کارشناسی بوده و فرصت سه ماهه‌ای برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجید عشقی رییس سازمان بورس در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: ابلاغیه امروز سازمان بورس و کاهش حداکثر خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت از ۱۵ به ۱۰ درصد، متناسب با به بررسی‌های کارشناسی بوده و فرصت سه ماهه‌ای برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است.

عشقی افزود: این صندوق‌ها کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد دارایی دارند و با تبدیل این مقدار به فروش روزانه خواهیم دریافت که حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان روزانه سهام بفروشند تا به این حدنصاب برسند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که میزان فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت طی دو ماهه گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و مقدار بیشتری از مبلغ مذکور است؛ بنابراین مقدار فروشی که صندوق‌ها باید طی بازه زمانی سه ماهه داشته باشند، به‌میزانی نیست که بر روند بازار تاثیری بگذارد.

رییس سازمان بورس تصریح کرد: از طرفی صندوق‌های سهامی جدید به بازار سرمایه ورود کرده‌اند که این صندوق‌ها در مقابل فیکس‌اینکام‌ها، خرید خواهند داشت؛ بنابراین خروج منابع رخ نخواهد داد.