۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه / اختلاف عجیب نرخ بازدهی اوراق گام و اخزا!

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۴۶
کد خبر: 697555
گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه / اختلاف عجیب نرخ بازدهی اوراق گام و اخزا!

در معاملات امروز، نماد گام ۰۲۰۸۱۳ که روز گذشته عرضه اولیه شده‌بود، با نرخ بازدهی تا سررسید ۳۲ درصدی و به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان معامله شد. این در حالی است که میانگین نرخ بازدهی تا سررسید اوراق اخزا با سررسید کمتر از یک‌سال ۲۷.۳ بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۶۸ میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۳ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۵ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد که از لحاظ حجم معاملات کاهش قابل توجهی نسبت به روزهای گذشته داشت. نماد گام ۰۲۰۸۱۳ بانک رفاه که دیروز عرضه اولیه شد و مورد استقبال قرار نگرفته بود، امروز با افزایش نرخ بازدهی تا سررسید پیشنهادی سمت عرضه به ۳۲ درصد، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد نیز ۱۱۵۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه

اوراق اراد با نرخ ۱۶.۴ الی ۲۶.۳ درصد معامله شدند. اراد۱۱۵ با نرخ بازده تا سررسید ۱۸.۸ درصدی و ارزش معاملات ۵۰۱ میلیارد تومانی، بیش‌ترین ارزش معاملات را ثبت کرد. اوراق گام نیز ۳۶۲ میلیارد تومان معامله شد. میانگین نرخ بازدهی تا سررسید اوراق گام نیز نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۴.۲% بالاتر بود. در اوراق شرکتی نیز حجم معاملات ۱.۷ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی ۵ بهمن ماه

تهیه شده در واحد تحلیل صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آریا

این صندوق با نماد معاملاتی « یارا » در پایان سال اول فعالیت خود ( ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ ) ۲۷.۵ درصد بازدهی محقق شده به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کرده و به عنوان پر‌بازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، برای سال دوم فعالیت خود امیدوار است ضمن حفظ رتبه‌ اولی، نرخ سود سرمایه‌گذاران را نیز به بیش از ۲۸ درصد ارتقا دهد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.