۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۱ بهمن ماه / نرخ بازده تا سررسید اخزای خرداد ۱۴۰۴ به ۲۸.۱درصد رسید

۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 696500
گزارش بازار بدهی ۱ بهمن ماه / نرخ بازده تا سررسید اخزای خرداد ۱۴۰۴  به ۲۸.۱درصد رسید

در معاملات امروز، اخزا ۱۰۱ با سررسید خرداد ۱۴۰۴ که مرکز مدیریت بدهی وزارت اقتصاد سیاست عرضه تدریجی آن را دارد، با ۳۵ میلیارد تومان معامله و نرخ بازده تا سررسید ۲۸.۱ بیشترین ارزش معاملات اخزا را داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۱۵۱میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۷.۸ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۷ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۱۰۴ میلیارد تومان معامله انجام شد. اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز حجم معاملات ناچیزی داشتند.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی

گزارش بازار بدهی

گزارش بازار بدهی

 

گزارش بازار بدهی

اوراق اراد  با نرخ ۱۹ الی ۲۶.۸ درصد معامله شدند و اوراق افاد نیز معامله نشد. اراد۲۴ با نرخ بازده تا سررسید ۲۶.۸ درصدی و ارزش معاملات ۶۹ میلیارد تومانی، بیش‌ترین ارزش معاملات را ثبت کرد. نرخ اوراق گام نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، ۳% بالاتر بود. در اوراق شرکتی نیز حجم معاملات ناچیز ۸ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی

تهیه شده در واحد تحلیل صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آریا (نماد معاملاتی : یارا)