۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گزارش بازار بدهی ۲۰ دی ماه / اختلاف بازده تا سررسید ۴ درصدی گام و اخزا!

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۱۹
کد خبر: 694344
گزارش بازار بدهی ۲۰ دی ماه / اختلاف بازده تا سررسید ۴ درصدی گام و اخزا!

در معاملات امروز، اوراق گام با نماد گام۰۲۰۷۵۶ ، مشابه روز گذشته ارزش معاملات قابل توجهی داشت و ۲۴۲ میلیارد تومان و با نرخ بازده تا سررسید ۳۱.۴ درصدی معامله شد. همچنین اختلاف بازده تا سررسید اوراق گام با اوراق اخزا با سررسید مشابه، بیش از ۴ درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ در معاملات امروز مجموعا ۱۷۸میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۶.۷ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۷۵ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. همچنین در معاملات اوراق اراد/افاد و گام نیز به ترتیب ۸۸ و ۲۹۰ میلیارد تومان معامله انجام شد. حجم معاملات اوراق با تقسیم سود شرکتی نیز ناچیز بود.

نرخ بازده تا سر رسید

در نمودارهای زیر، اطلاعات مربوط به نرخ بازده تا سررسید و ارزش معاملات(میلیارد ریال) اوراق اخزا، اراد/افاد و گام، به ترتیب فاصله تا سررسید نمایش داده شده است.

 توضیح اینکه ارزش معاملات هر نماد در سطر سوم اطلاعات نمودار، ذکر شده و اندازه دایره نمایش داده شده برای هر نماد به تناسب ارزش معاملات آن نماد تنظیم شده‌است.

گزارش بازار بدهی 20 دی

گزارش بازار بدهی 20 دی

گزارش بازار بدهی 20 دی

در معاملات امروز مجموعا ۱۷۸میلیارد تومان اوراق اخزا با میانگین بازده تا سررسید ۲۶.۷ درصد برای سررسیدهای کمتر از یک‌سال، و ۲۷.۷۵ درصد برای سررسیدهای بیش از یک‌سال، معامله شد. اوراق اراد و افاد مجموعاً ۸۸ میلیارد تومان و با نرخ ۱۸.۸ الی ۲۶.۸ درصد معامله شدند. اراد۱۰۷ با نرخ بازده تا سررسید ۲۶ درصدی و ارزش معاملات ۳۹ میلیارد تومانی، بیش‌ترین ارزش معاملات را ثبت کرد. اوراق گام نیز مشابه روز گذشته، با میانگین نرخ بازده تا سر رسید ۳۱.۲۵ درصدی معامله شد که نسبت به نرخ اوراق اخزا با سررسید هم محدوده، حدود ۴ درصد بالاتر بود. در اوراق شرکتی نیز حجم معاملات ناچیز بود.

ارزش معاملات

در نمودار زیر ارزش معاملات اوراق اخزا، اراد/افاد ،گام و اوراق شرکتی با تقسیم سود را به تفکیک سر رسیدهای زیر یک‌سال، بالای یک‌سال و بالای دو سال مشاهده می‌کنید.

گزارش بازار بدهی 20 دی