۰ نفر

ارزش معاملات همچنان امیدوارکننده است؛

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ آبان / پیراهن شماره ۸ بر تن شاخص کل؟

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 679291
پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ آبان / پیراهن شماره ۸ بر تن شاخص کل؟

در جریان معاملات روز یکشنبه، شاخص کل برای هفتمین روز معاملاتی پی در پی مثبت بود؛ اتفاقی که عملا از خرداد ماه سال گذشته بی سابقه بوده‌است. شاخص هم وزن نیز همچنان به دنبال شاخص کل قرار دارد. ارزش معاملات هم هرچند نسبت به روز شنبه کاهش یافته است اما همچنان دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد. با این وجود نگاهی به روند معاملات روز یکشنبه حاکی از این است که شاید در معاملات روز دوشنبه افزایش فشار فروش دور از انتظار نباشد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس معاملات روز یکشنبه را هم صعودی به پایان برد و شاخص کل با افزایش بیش از ۱۶ هزار و ۳۵۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد بازگشت و شاخص هم وزن نیز با رشد حدود ۵هزار واحدی توانست خود را به مرز ۳۸۰ هزار واحدی نزدیک کند. ارزش معاملات خرد هم هرچند نسبت به روز گذشته کاهش نسبی داشت اما همچنان در مقایسه با هفته های گذشته امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

بررسی روند تغییرات شاخص کل در معاملات روز یکشنبه نشان می‌دهد که همچون معاملات شنبه،‌ بخش اعظمی از رشد شاخص کل در همان ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار رقم خورده است؛ شاخص کل حدود ۷۰ درصد رشد بیش از ۱۶هزار واحدی روز یکشنبه را تا ساعت ۱۰:۳۰ طی کرد و در ادامه شتاب رشد شاخص کل گرفته شد. با این وجود تفاوت روند شاخص کل در معاملات روز شنبه و یکشنبه این بود که در معاملات روز شنبه به نظر می رسید که صف خرید شدن نمادهای اثرگذار منجر به کاهش شتاب شاخص کل شده بود اما در معاملات روز یکشنبه اینگونه نبود. موضوعی که شاید پس از چند روز روند صعودی منجر به افزایش عرضه ها به ویژه در گروه‌هایی که طی یک هفته گذشته رشد شارپی را تجربه کردند، شود.

پیش بینی بورس شاخص کل

شاخص هم وزن نیز روند مشابه شاخص کل را در معاملات روز یکشنبه تجربه کرد. با این وجود نگاهی به روند تغییرات شاخص هم وزن در معاملات روز یکشنبه نشان می‌دهد که شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل رشد متوازن تری را تجربه کرده است.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

از روند تغییرات شاخص کل و شاخص هم وزن در معاملات روز یکشنبه اینگونه به نظر می‌رسد که نمادهای بزرگ بازار که در ابتدای هفته گذشته با حمایت نسبتاً قوی همراه شده اند، شاهد افزایش نسبی قدرت عرضه بودیم. اما کماکان قدرت نسبی تقاضا در کلیت بازار مشهود است.

ارزش معاملات خرد؛عالی نبود ولی بد هم نیست

در جریان معاملات روز یکشنبه ارزش معاملات خرد حدود ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که هر چند نسبت به روز گذشته کاهش حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد اما از یکسو نسبت به میانگین هفته گذشته بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است و از سوی دیگر، در نزدیکی‌های میانگین سال ۱۴۰۱ خود قرار دارد. بنابراین هر چند که ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته کاهش یافته اما به نظر نمی رسد تا زمانیکه به زیر ۳ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا نکند، چندان نگران کننده باشد.

پیش بینی بورس ارزش معاملات خرد

بر خلاف روز گذشته، حقیقی‌ها در جریان معاملات روز یکشنبه بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان از بورس پول خارج کردند. با این وجود و با توجه به ارزش معاملات خرد، این میزان خروج پول حقیقی ( حدود ۴درصد ارزش معاملات خرد) چندان هشدار دهنده نیست.

پیش بینی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ مهر

با توجه به روند معاملات روز یکشنبه به نظر می‌رسد که بورس روز دوشنبه نسبت به یک هفته گذشته با افزایش فشار فروش نسبی همراه شود. هر چند چندان بعید به نظر نمی رسد که این فشار فروش به قرمزپوشی بازار سهام منتج شود اما حداقل اینگونه به نظر می رسد که کمی از آتش بورس در معاملات روز دوشنبه کاسته شود. این موضوع به ویژه در نمادهایی که ابتدای هفته گذشته با حمایت قوی تری همراه بودند،‌ بیش‌تر مشهود خواهد بود.