۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

سیگنال فدرال رزرو به بورس تهران/ افت شاخص کل ادامه دارد

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبر: 668798
سیگنال فدرال رزرو به بورس تهران/ افت شاخص کل ادامه دارد

جدای از برجام که پرتکرارترین کلمه این روزهای گزارش‌های بورسی و اقتصادی کشور است و تقریبا مهم ترین عامل هدایت بازار به رکود است؛تحولات اقتصاد جهانی و قیمت های کامودیتی هم شاخص را یاری نمی‌کنن و فشار مضاعفی بر بازار سهام برای افت بیشتر به سطح های پایین تر وارد می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بازار سهام امروز هم نزولی بود چراکه دلیلی برای صعود نداشت.به جز دلار مابقی متغیرهای کلیدی بازار،یعنی قیمت های جهانی و برجامِ همیشه مبهم، شاخص کل را به سمت منفی های بیشتر سوق می‌دهند.

گرچه تقریبا بنظر می‌رسد بورس، کار برجام را فعلا تمام شده می‌داند ولی از آنجایی که به طور رسمی و قطعی شکست مذاکرات اعلام نشده است و بنظر می‌رسد پس از انتخابات کنگره آمریکا مذاکرات از سر گرفته شود، فضای موجود بیشتر شبیه به یک وقفه است تا رها شدن از برزخ برجام.

علاوه بر آن با توجه به گزارش هفته گذشته شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا، تورم در این کشور کاهش داشت اما نه به اندازه پیش بینی ها.بنابراین انتظار می‌رود که فدرال رزرو کماکان سیاست های انقباضی خود و افزایش نرخ بهره را ادامه دهد و قیمت های جهانی تحت تاثیر این سیاست ها با افت همراه شود؛ موضوعی که بورس کامودیتی محور تهران  را متاثر خواهد کرد.

دلار اما روند صعودی خود را ادامه می‌دهد که به طور کلی برای بازار سیگنال مثبتی محسوب می شود اما کافی بودن آن برای بازگشت شاخص کل جای سوال دارد.

برآیند شرایط ذکر شده بازار امروز را قرمز پوش کرد به طوریکه شاخص کل با بیش از ۱۱هزار واحد کاهش همراه بود و کانال یک میلیون و ۳۳۸هزار واحدی را از دست داد.در این میان «فولاد»،«شپنا»،«فملی» و «شستا» بیشترین تاثیر منفی برروی شاخص را داشتند.

شاخص هم وزن هم که صبح را سبز آغاز کرده بود نهایتا با حدود سه هزار واحد کاهش به کار خود پایان داد.

 ارزش معاملات خرد همچنان حاکی از رکود است و نهایتا در معاملات امروز به ۲ هزار و۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسید که یکی از کمترین ارزش معاملات خرد در یک ماه گذشته است.

همچنین حقیقی ها در پایان امروز ۲۷۳ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

«قیستو» و «قشرین» با ۸ و «سمگا» با ۷ میلیارد تومان بیشترین ها از لحاظ ورود پول حقیقی بودند و «تفارس» با ۲۱،«بپاس» با ۱۷ و «شپنا» با ۱۶ بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع،گروه قند و شکر با ۱۷ میلیارد تومان بیشترین و گروه فرآورده های نفتی با ۳۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.