۰ نفر

جزئیات دو عرضه اولیه مشخص شد؛

«حگهر» و «فروسیل» در راه فرابورس ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 632636
«حگهر» و «فروسیل» در راه فرابورس ایران

سهام شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهرترابر سیرجان با نماد «حگهر»، روز ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار اول فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ۱۰درصد از سهام شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه و ۵درصد سهام از شرکت فروسیلیسیم در ۲۱ اردیبهشت ماه به شیوه حراج عرضه اولیه می‌شوند.

 معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از دو عرضه اولیه در ماه جاری داد. بر اساس این اطلاعیه‌ها، ۱۰درصد از سهام شرکت شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان با نماد معاملاتی «حگهر» شامل ۴۴۴ میلیون سهم با قیمت مبنای ۵هزار و ۴۵۰ ریال هر سهم و حداکثر سهمیه ۴۴ میلیون و ۴۰۰هزار سهمی، به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه عرضه می‌شود.

این عرضه اولیه به شیوه حراج خواهد بود و افراد حقیقی حق مشارکت در آن را نخواهند داشت.

مشاور عرضه، کارگزاری بانک سپه و متعهد خرید تامین سرمایه امید است و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به عنوان بازارگردان معرفی شده است.

لازم به ذکر است که ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰درصد از سهام خریداری‌شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

براساس اطلاعیه دیگر شرکت فرابورس ایران، ۵درصد از سهام «فروسیل» شامل ۴۰ میلیون سهم با قیمت مبنای ۱۹هزار ریال هر سهم و حداکثر سهمیه ۴ میلیون سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار دوم معاملات فرابورس در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه عرضه می‌شود.

مشاور عرضه نیز، کارگزاری آرمون بورس و متعهد خرید تامین سرمایه دماوند است. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان به عنوان بازارگردان معرفی شده است.

ارسال سفارش برای این عرضه اولیه نیز تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین ۵۰درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه امکان عرضه نخواهد داشت.

عرضه اولیه