۰ نفر

ماجرای افزایش سقف فروش صحت نداشت؟

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 621999
ماجرای افزایش سقف فروش صحت نداشت؟

با استقبال سرمایه گذاران در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در حالی‌که هنوز ۲۰ روز به پایان پذیره‌نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مانده، امروز تمامی سهام در نظر گرفته شده برای این پذیره نویسی تکمیل شد و در مجموع حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سهام سرخابی‌ها به فروش رسید.

مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال است.

 افزایش سرمایه این ۲ شرکت از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت بوده است.

در آخرین روز کاری فرابورس در سال ۱۴۰۰ و با تمدید مهلت پذیره نویسی تا ساعت ۱۶ امروز شنبه ۲۸ اسفند و استقبال سرمایه گذاران تمامی سهام عرضه شده به فروش رسید.

داستان افزایش سقف فروش سهام سرخابی ها به سه میلیون تومان چه بود؟

 گویا این افزایش خرید سقف توسط اشخاص حقیقی اعلام و اعمال نشد و متقاضیان خرید سهام بیش از سقف ۳۰۰ هزار تومان به این امر معترض بودند.

قربانزاده به ناهماهنگی میان سازمان خصوصی سازی و شرکت فرابورس اشاره کرد و گفت: با وجود تایید مدیرعامل شرکت فرابورس و هماهنگی‌های صورت گرفته، متاسفانه آگهی این تغییرات اعلام نشد که شاید دلیل اصلی این بود که با توجه به میزان سهام اندک باقیمانده دلیلی برای این تغییر سقف ندانستند.

وی همچنین تایید کرد که تا پایان وقت امروز همه سهام تعیین شده برای  ٢ باشگاه برای پذیره نویسی به فروش رسید.

زیرساخت افزایش ظرفیت خرید سهام سرخابی ها فراهم نبود

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس گفت: زیر ساخت های نرم افزاری و فنی با توجه به این که روز اخر معاملاتی سال بود برای تغییر ظرفیت خرید سهام سرخابی ها فراهم نشد.

فدایی می گوید: برای هر تغییری در سهام این دو باشگاه باید تمامی جوانب سنجیده می شد.

به گفته او، برای انجام هر عملیاتی در بازار سرمایه، یک روز بعد از اعلام آن را عملیاتی می کنیم بنابراین، این روند با توجه به آخرین روز معاملاتی سال ممکن نبود.