۰ نفر

اختصاصی اقتصادآنلاین؛

بورس؛ تحت تاثیر تصویب طرح صیانت

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵
کد خبر: 614453
بورس؛ تحت تاثیر تصویب طرح صیانت

بورس تهران هفته اول اسفند را با نوسان در کانال یک میلیون و ۲۸۰هزار واحدی به پایان رساند و به روند رکودی خود ادامه داد. بسیاری از فعالان بازار سرمایه نسبت به این شرایط ناراضی بوده و حتی برخی نیز عطای سرمایه گذاری در بورس را به لقایش بخشیده و بازار را ترک کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با رشدی سه هزار واحدی معاملات را به پایان برد و در محدوده یک میلیون و ۲۸۸هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ هم‌وزن نیز رشدی ۰.۵ درصدی را تجربه کرد، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم به حدود دو هزار و ۷۷۰میلیارد تومان رسید که یکی از پایین ترین رکوردها در روزهای اخیر است.

بازار تحت تاثیر مجلس و چهارراه استانبول؟

هفته معاملاتی بورس در حالی به پایان رسید که انتشار خبر تصویب طرح صیانت از روز گذشته تاکنون بسیاری از محافل بورسی را نیز تحت تاثیر قرار داده و فعالان بازار سرمایه نیز در این زمینه با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو می پردازند.

البته این گفت و شنودها تنها به عواقب فرهنگی اجرای این طرح محدود نمی شود چرا که بسیاری از تحلیلگران با اشاره به روند نوسانات امروز نرخ ارز در بازار آزاد، افزایش چشمگیر قیمت دلار را تحت تاثیر انتشار این خبر دانسته و آن را عاملی برای تحرک در بورس تهران می دانند. 

این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند بورس تهران به دلیل ابهامات ناشی از طولانی شدن مذاکرات هسته ای در وین، شرایط مناسبی نداشته و فعالان بازار دست از معامله کشیده اند. 

از همین رو بسیاری از کاربران بورسی در شبکه های اجتماعی هم نسبت به تحولات امروز بازار ارز ابراز امیدواری کرده و معتقدند با مشخص شدن تکلیف نرخ دلار، چشم انداز سرمایه گذاری در بورس نیز روشنتر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

البته نکته نگران کننده ای که بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد پایین بودم حجم معاملات بود که این روزها به عنوان یکی از مهمترین شاخصه ها برای ایجاد حرکت در بورس از سوی تحلیلگران معرفی می شود. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا بورس تهران هفته آینده را نیز با همین روند ادامه خواهد داد یا خیر؟