در بورس امروز حدود ۸۵میلیارد تومان دارا یکم و ۱۲۵میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۳۶۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۲۵میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کیان با ارزش ۲۷۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۹میلیارد تومان واحدهای صندوق کامیاب آشنا را از حقوقی‌ها خریدند (۸۲.۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق کمند را به ارزش  ۲۱میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۸.۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) رشد ۲.۱درصدی دارایی خود را به چشم دیدند. از طرف دیگر مالکان صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) با زیان ۵.۷درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۳درصد) نیز در رابطه با  صندوق نهال در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۲۱۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۱۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود ۳۰میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۲.۱درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۳۶۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقوقی ۲۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۳۲۵میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۱۰۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید1-min2-min