۰ نفر

در گفت‌ و گو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

چه صنایعی برای سرمایه‌ گذاری مناسب هستند؟ / وزیر شدن خاندوزی برای بازار سرمایه مثبت است

۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 553538
چه صنایعی برای سرمایه‌ گذاری مناسب هستند؟ / وزیر شدن خاندوزی برای بازار سرمایه مثبت است

نوید قدوسی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، وضعیت بازار را وابسته به نرخ ارز دانست و اظهار داشت باید اتفاقات بازار ارز مورد توجه قرار داد.

اقتصادآنلاینهانا پاکمند؛ در روزی که گذشت شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند صعودی خو را قطع کرد و حدود چهار هزار واحد افت کرد. به این ترتیب شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۰هزار واحدی قرار گرفت. برای تحلیل آینده بازار سرمایه، با یکی از کارشناسان این بازار به گفت‌و‌گو پرداختیم.

نوید قدوسی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، با اشاره به وضعیت بازار گفت: اگر قیمت ارز صعودی باشد، بازار هم صعودی خواهد بود. در مقابل در صورت تغییر روند نرخ ارز، در حالت خوشبینانه روند صعودی بازار تضعیف شده و در حالت بدبینانه بازار احتمالا وارد فاز اصلاحی خواهد شد. همچنین اگر نرخ ارز ثابت بماند، بخش قابل توجهی از بازار ارزنده است. در این صورت میتوان گفت رشد بازار، مبنا و منطق بنیادی خوبی دارد.

قدوسی در خصوص جایگاه بازار سرمایه در صورت انتخاب احسان خاندوزی گفت: خاندوزی چهره معقولی است و بین اهالی بازار سرمایه هم نگرش منفی نسبت به ایشان وجود ندارد. بنابراین من فکر می‌کنم که در مجموع حضور آقای خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد اتفاق مثبتی برای بازار باشد.

وی همچنین اشاره کرد، انتطاری هم که فعالان بازار سرمایه از وزارت اقتصاد و وزیر منتخب دارند این است که ساختار شورای عالی بورس و همینطور نهاد نظارتی یا اجرایی بازار سرمایه را با دقت بیشتری مورد توجه قرار دهند، اختلالات پیش آمده را برطرف کنند تا رشد و توسعه بازار را سرعت ببخشند.

وی همچنین به توییت اخیر خاندوزی اشاره کرد که خاندوزی بر ضرورت بازار سرمایه اشاره کرده بود. در مجموع حضور خاندوزی برای بازار سرمایه خوب دانست.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به دو پدیده غالب بر سطح کلان اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، انتطارت تورمی تشدید پیدا خواهند کرد. بنابراین گروه‌هایی که درآمد فروش و سودآوری آن‌ها با نرخ ارز رابطه مستقیم دارند، برای سرمایه گذاری گزینه های مناسب‌تری هستند.

همچنین وی به تفکیک گروه‌های فلزات اساسی، فرآورده‌های معدنی، پتروشیمی و پالایشگاهی را صنایعی دانست که با توجه به رشد نرخ ارز روند صعودی خواهند گرفت.