۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال نگر ۱۳مرداد۱۴۰۰ / کاهش ۶۴درصدی سود بیمه دی

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
کد خبر: 550837
کدال نگر ۱۳مرداد۱۴۰۰ / کاهش ۶۴درصدی سود بیمه دی

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. خفولا در خصوص افزایش سرمایه شرکت، شفاف سازی نمود. افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی دفرا و افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی شبریز به تصویب رسید. چکاپا به ازای هر سهم ۱۰۶ریال سهم تقسیم کرد. خدیزل با افق قرارداد بست.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ کدال‌نگر ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«دفرا»: هیات مدیره شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران افزایش سرمایه ١٠٠درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

«پارس»: هیات مدیره پتروشیمی پارس افزایش سرمایه ۶۵۶٧ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تصویب کرد.

«دپارس»: شرکت پارس دارو اعلام نمودمهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت تمدید شده است.

«شبریز»:  هیات مدیره پالایش نفت تبریز افزایش سرمایه ٢٠٠درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته را به تصویب رساند.

«داوه»: هیات مدیره داروسازی آوه سینا افزایش سرمایه ۴۵درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

«اوان»: هیات مدیره مبین وا کیش افزایش سرمایه ٢٠٠درصدی این شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته را به تصویب رساند.

«ولساپا»: هیات مدیره شرکت لیزینگ رایان سایپا افزایش سرمایه ۶١درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

اطلاعیه‌ها

«خفولا»: شرکت خدمات فنی فولاد یزد اعلام داشت پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر افزایش سرمایه و انتقال به بازار بالاتر به استحضار می‌رساند، با توجه به افزایش سرمایه (تفویضی به هیات مدیره) در دست اقدام از محل سود انباشته به میزان ٣۶درصد مصوب مجمع عمومی فوق العاده  امکان ارائه طرح توجیهی تا زمان ثبت افزایش سرمایه مذکور نبوده لیکن پس از تصویب هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه جدید از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی و اقدامات لازم در خصوص دریافت مجوز صورت خواهد پذیرفت و همچنین در خصوص درخواست ارتقای بازار در فرابورس ایران، این شرکت به دنبال رفع موانع از جمله ساختار سرمایه شرکت جهت ارتقای بازار پایه به بازار دوم فرابورس و سپس درخواست جهت انجام آن می‌باشد.

«ددام»: شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس اعلام نمود اعلامیه پذیره نویسی عمومی سهام شرکت با سلب حق تقدم تقدیم می‌گردد.

«بنو»: شرکت بیمه تجارت نو طبق مصوبه مورخ ١۴٠٠.٠۴.٢١ به شرکت تجارت سهند ویسمن (شرکت ٩٩.٩٨ درصدی بیمه تجارت نو) مجوز خرید یک قطعه زمین به مساحت ٨۵٨۴متر‌مربع واقع در بابلسر با مجوز ساخت ٩٧٢۶۶متر مربع در ٣٠ طبقه به مبلغ ۴,٣۴٠میلیارد ریال در قبال پرداخت مبلغ ۶١٠میلیارد ریال نقد، ١,۵٣٠میلیارد ریال اقساط ١۵ماهه، واگذاری ویلای خزر شهر (۶ دانگ در اختیار بیمه تجارت نو) به مبلغ ٢٠٠میلیارد ریال و واگذری زمین میرود (سه دانگ بیمه تجارت نو سه دانگ تجارت سهند ویسمن) به مبلغ ٢,٠٠٠میلیارد ریال را داده است. سود بیمه تجارت نو از فروش ویلای خزر شهر مبلغ ۶٨میلیارد ریال و از فروش ٣ دانگ زمین میرود ۴٧٩میلیارد ریال می‌باشد. سود شرکت تجارت سهند ویسمن از سه دانگ زمین میرود ۴٨۵میلیارد ریال است.جمع کل سود حاصل از فروش ویلای خزر شهر و زمین میرود برای شرکت اصلی و زیر مجموعه ١,٠٣٢میلیارد ریال می‌باشد.

«واتی»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در نظر دارد نسبت به واگذاری تعداد پنج دستگاه کانتینر حاوی ماشین آلات و تجهیزات یک خط تولید گاز کلر و سود سوزآور (محصول کشور انگستان به شرح اسناد مزایده) متعلق به خود را، از طریق مزایده عمومی و با شرایط مندرج در آگهی منتشره در روزنامه (به شرح پیوست) اقدام نماید. بدیهی است در صورت تحقق فروش، مراتب و آثار مالی مربوط به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد گردید.

«فاسمین»: شرکت کالسیمین اعلام نمود برنده مزایده خاک روی ماده معدنی کربناته ۵٠٠٠٠ تن ۵درصد، ماده مخلوط سولفوره - کربناته ١٩٠٠٠ تن ٣٨درصد و ماده معدنی کربناته ٣٠٠٠ تن با عیار ١٩درصد شده است.

«وسکاب»: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در خصوص قرارداد ساخت، تحویل و تنظیم اسناد قطعی پروژه ساختمانی واقع در خیابان عاطفی توضیحات تکمیلی ارائه نمود.

«خدیزل»: شرکت بهمن دیزل از انعقاد قرارداد فروش٢٠٠دستگاه کامیونت شیلر پلاس ۶تن با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به مبلغ ١۵٩میلیارد تومان خبر داد.

«قجام»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام از فروش تعداد ٧٠٠هزار سهم شرکت قند بیستون با سودآوری ٩,۶٠۴میلیون ریال خبر داد.

«لکما»: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران اعلام داشت پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر امضاء تفاهم نامه با شرکت خودرو سازان جنوب به استحضار می‌رساند، براساس این تفاهم نامه قراراست خط تولید انواع موتور سیکلت و خودروهای الکتریکی با مشارکت دو شرکت راه اندازی و به زودی از اولین خودرو برقی به نام اکسیژن در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رو نمایی شود. بدیهی است قرارداد مشارکت بعد از نهایی شدن و امضاء به استحضار سهامداران محترم قرار خواهد گرفت.

«وگردش»: بانک گردشگری اعلام نمود در نظر دارد در راستای رعایت قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ١٣٩۴، نسبت به واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری های خود در شرکت‌های نگین افق نیایش ١٠٠درصد، سرمایه‌گذاری و انبوه سازی پارس میکا کیش ٧٠درصد، مجتمع صنعت فولاد بناب۶۶درصد، نساجی کاشمر ۵٨درصد، باشگاه گردشگری ایرانیان ۴٩.٣٧درصد، پرستیژلند ایران٣١.١٢درصد، تلاشگران اندیشه کاراد٢٠درصد، تجارت بین الملل هم وطا آریا١۵درصد را با رعایت تمامی تشریفات و ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران ( سهامی عام ) اقدام نماید.

گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«چکاپا»:  شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در ۶ماهه منتهی به اردیبهشت برای هر سهم ١٠۶ریال سود محقق کرد . این رقم نسبت به مدت مشابه قبل جهش ١۴١درصدی داشته است.

«ودی»: شرکت بیمه در سه ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری برای هر سهم خود ١۴٢ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش ۶۴درصدی داشته است.

«حفاری»: حفاری شمال در ۴ ماهه منتهی به تیر ۵١٣میلیارد تومان درآمد کسب نمود که از این مبلغ  ١۵٩میلیارد تومان آن مربوط به تیر ماه می‌باشد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٢١٣درصد رشد داشته است.

«شصفها»: شرکت پتروشیمی اصفهان در ۴ ماهه منتهی به تیر از فروش محصولات خود ٩٣٧میلیارد تومان درآمد کسب نمود که از این مبلغ ۴٠٢میلیارد تومان آن مربوط به تیر ماه می‌باشد. مبلغ فروش این شرکت در مدت ۴ ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ١۵۶درصد رشد داشته است.