۰ نفر

فنی مهندسی نگهداشت‌ کاران در مسیر رشد و توسعه کسب و کار / افزایش ۱۵۲ درصدی سود خالص ۱۳۹۹

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 548378
فنی مهندسی نگهداشت‌ کاران در مسیر رشد و توسعه کسب و کار / افزایش ۱۵۲ درصدی سود خالص ۱۳۹۹

ارائه خدمات فنی و مهندسی از جمله کسب و کارهای مبتنی بر دانش و مهارت‌های تخصصی است که در دهه‌های اخیر لزوم بهره‌مندی از آن در صنایع مختلف، از نفت و گاز و پتروشیمی تا نیرو مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران در زمره شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی محسوب می‌شود.

این شرکت تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و شستا در دو سال اخیر بدنبال اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی عملکرد مطلوبی از خود به‌جای گذاشته است.

هم اکنون حدود دو هزار نیروی کار در ۲۴ پروژه فنی و مهندسی در اقصی نقاط کشور، در فنی مهندسی نگهداشت‌کاران فعال هستند.

عملکرد مالی درخشان در سایه مدیریت صحیح

علیرضا مرشدبیک مدیرعامل شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران در خصوص عملکرد مالی این شرکت در سال مالی ۹۹ گفت:با اتکا به توان مدیران و تلاش‌های همکاران، سود خالص شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۵۲درصد افزایش یافت. همچنین میزان فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نود درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: روند صعودی عملکرد مالی شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران از دو سال پیش و بدنبال ابلاغ سیاست‌های شستا و پیگیری‌ و حمایت‌های هلدینگ سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی آغاز شد.

آنچنان که مراجعه به صورت‌های نشان می‌دهد که میزان سود شرکت در سال ۹۶ تنها ۱۸ میلیارد بوده این در حالی است که نگهداشت‌کاران، در سال ۹۷ بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، در سال ۹۸ بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال و در سال ۹۹ در حدود ۹۳ میلیارد ریال سود خالص داشته است.

علاوه بر این در سال مالی ۱۳۹۹ میزان بازده دارایی‌های شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و میزان حاشیه سود خالص ۵۰ درصد رشد داشته است.

ورود به حوزه‌های جدید با هدف افزایش سودآوری

مدیرعامل فنی مهندسی نگهداشت‌کاران بابیان این که شرکت سابقه ۲۸ ساله در زمینه تعمیرات، بهره‌برداری، تامین نیرو و خدمات پروژه‌ها دارد گفت:  به دلیل شرایط اقتصادی کشور شرکت‌های پیمانکاری همواره تحت مخاطره‌ هستند و حاشیه سود آنها پایین است و شرایط پایداری ندارند؛ بنابراین مجبور هستند همواره خود را ارتقا دهند تا با شرکت‌های دیگر رقابت داشته باشند. به همین از سال گذشته، تصمیم گرفتند حوزه‌های فعالیت شرکت را گسترش بدهند.

وی در ادامه افزود: ورود به بخش مدیریت پروژه، نظارت کارگاهی، طراحی و مهندسی (پروژه تسمه‌نقاله سیمی شرکت صنایع لاستیکی سهند)، ورود به بخش نیروگاهی (پروژه ساخت بخشی از ساختمان نیروگاه گرمسار) از جمله اقدامات مهم فنی مهندسی نگهداشت کاران در راستای توسعه کسب و کار این شرکت در سال ۱۳۹۹ محسوب می‌شود.

مرشدبیک افزود: از دیگر برنامه‌های آینده شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران، ورود به بخش تعمیر و نگهداری نیروگاهی کشور است.

با توجه به سابقه‌ای که شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران در بخش تعمیر و نگهداری پالایشگاهی و پتروشیمی کشور دارد می‌تواند در بخش تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های کشور هم حضوری موفق داشته باشد.

مرشد بیک در ادامه افزود: تعداد پروژه‌های شرکت در سال ۱۳۹۷ تنها ۹ پروژه بود که در دوسال به همت همکاران و با برنامه ریزی مناسب تعداد پروژه‌ ها به ۲۴ عدد افزایش یافته است.

مدیرعامل فنی مهندسی نگهداشت‌کاران افزود: بدنبال رشد درآمدهای شرکت و خلال اجرای پروژ‌ها توسعه فضای کارگاهی از طریق تملک سوله ۶۰۰ مترمربعی با فضای باز حدود ده هزار متر همراه با تجهیزات و ماشین‌آلات فنی و مهندسی در ماهشهر محقق شد.

افزایش سرمایه ۶ برابری مقدمه ورود به بورس

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی نگهداشت‌کاران در ادامه با اشاره به سیاست‌های شستا در حوزه شفافیت و پیگیرهای مستمر دکتر رضوانی‌فر مدیرعامل شستا ورود به بازار سرمایه و بورسی شدن را برنامه قطعی این شرکت در سال جاری دانست و در این باره گفت: با تحقق افزایش سرمایه ۶ برابری تا پایان مردادماه مقدمات ورود شرکت به بورس تا حدود زیادی فراهم شده و در این راستا همکاران من در حال انجام مقدمات اداری و اجرای ضوابط مربوطه هستند.

با بورسی شدن فنی مهندسی نگهداشت‌کاران انشاالله گام مهمی در توسعه شفافیت، بزرگتر شدن و سودآوری شرکت برداشته خواهد شد.