۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۴۰درصدی سپید در اولین روز معاملاتی

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 548346
رشد ۴۰درصدی سپید در اولین روز معاملاتی

سهام شرکت سپید ماکیان در حالی که در ۲۳تیرماه عرضه اولیه شد اما با توجه به توقف نماد به علت برگزاری مجمع سالیانه و همین طور تعطیلات ۶روزه بورس تهران تا امروز ۴مرداد به تعویق افتاد. این نماد در اولین روز معاملاتی خود با اقبال خوبی مواجه شد و بیش از ۴۰ درصد رشد کرد. همچنین بیشترین ورود پول بازار امروز از آن سپید شد.

برای اطلاع از به‌روز‌ترین اخبار بورس و فرابورس تهران اینجا کلیک کنید!

اقتصاد‌آنلاین _ سیده زینب رزم گیر؛ در پایان معاملات بورس امروز سهام شرکت سپید ماکیان اولین روز معاملاتی خود را پشت سر گذاشت و سبز‌‌پوش شد. سهام این شرکت با نماد «سپید» در میان نمادهای پرتراکنش قرار گرفت و ۴۰درصد رشد کرد.

«سپید» معاملات خود را در محدوده ۲۵۲۰تومان در ساعت ۱۱ و ۳۲دقیقه امروز آغاز کرد. این نماد بلافاصله با صف خرید مواجه شد و رشدی بیش از ۴۰درصد را در اولین روز معاملاتی خود تجربه کرد. گفتنی است این نماد در بورس امروز، با حدود ۹۵میلیارد تومان، بیشترین ورود پول بورس امروز را از آن خود کرد.

عرضه اولیه سهام شرکت سپید ماکیان روز چهارشنبه ۲۳تیرماه، با شرکت ۲میلیون و ۸۳۵هزار و ۶۹۴کد  صورت گرفت و در ۲۱۰۰تومان کشف قیمت شد. تعداد سهام تخصیص یافته ۴۴سهم معادل ۹۴۲هزار ریال اعلام شد. در همان روز این نماد معاملاتی به علت تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شد. به همین علت سپید در روزهای شنبه و یکشنبه همچنان بسته بود و بازگشایی نشد. روز یکشنبه مجمع با مشارکت ۸۴درصدی سهامداران تشکیل شد و برای هر سهم سود خالص ۳هزار و ۵۱۲ریال تقسیم شد. به این ترتیب در روز دوشنبه «سپید» آماده انجام معاملات شد اما همچنان متوقف باقی ماند. با توجه به تعطیل شدن بورس به علت شرایط کرونایی، از روز سه شنبه ۲۹تیر تا ۳مرداد، در نهایت معاملات این نماد به امروز ۴مرداد ماه موکول شد.

سهام شرکت سپید ماکیان در آخرین معاملاتش به قیمت ۲۶,۴۶۰ریال معامله شد که نسبت به قیمت عرضه اولیه ۴۷درصد افزایش یافته است. همچنین حدود ۴۲میلیون برگه سهم در دست معامله‌گران جا به جا شد و با قیمت پایانی ۲۵,۲۸۰ریال به کار خود خاتمه داد.

ارزش معاملات امروز «سپید» به حدود ۱۰۵میلیارد تومان رسید. ۹۸درصد خریداران حقیقی‌ها و ۲درصد آن‌ها حقوقی‌ها بودند. حدود ۴میلیون برگه سهم(۱۰درصد) توسط افراد حقیقی‌ها و و بیش از ۳۷میلیون برگه سهم(۹۰درصد) توسط کدهای حقوقی به فروش رسیدند. همچنین میانگین حجم خرید حقیقی‌ها ۳۲هزار سهم و میانگین حجم خرید حقوقی‌ها ۸۰هزار سهم بود. در طرف دیگر میانگین حجم فروش حقیقی‌ها صفر سهم و میانگین حجم فروش حقوقی‌ها ۵۱۷هزار سهم بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

سپید4مرداد