۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال نگر ۲۶تیر۱۴۰۰ / جهش ۳۱۲درصدی سود پتروشیمی امیر کبیر

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 545771
کدال نگر  ۲۶تیر۱۴۰۰ /  جهش ۳۱۲درصدی سود پتروشیمی امیر کبیر

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. مادیرا ٢٢تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. شپنا با تعدیل مثبت ۵۲درصدی همراه شد. شتران در ١٢ماهه ١,۴٧٧ریال برای هر سهم سود ساخت.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ کدال‌نگر ۲۶ تیر ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«ودی»: مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه دی با افزایش سرمایه ٢٢٨درصدی این شرکت از دو محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مطالبات و اورده نقدی موافقت نمود. از این درصد افزایش سرمایه ١٣٨درصد آن قطعی و ٩٠ درصد در اختیار هیئت مدیره است.

اطلاعیه‌ها

«شکبیر»: شرکت پتروشیمی امیرکبیر اعلام نمود پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حریق انبار محصول در واحد پلی اتیلن سبک خطی به استحضار می‌رساند با تلاش کارکنان شرکت و حضور به موقع آتش نشانی اطفا گردید ضمناً کلیه کارخانه و انبارهای مربوطه تحت پوشش بیمه آتش سوزی می‌باشد به این منظور اطلاع رسانی و هماهنگی لازم با شرکت بیمه‌گر برای ارزیابی و جبران خسارت انجام شده است لذا به محض دریافت اطلاعات بیشتر، شفاف سازی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

«مادیرا»: شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران اهم تصمیمات اخذ شده در مجامع خود را منتشر نمود. گفتنی است مادیرا ٢٢تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

«شپنا»: شرکت پالایش نفت اصفهان در اصلاحیه‌ای سود هر سهم ١٢ ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ را از  ١٢٨٨ریال به ١٩۵۶ریال افزایش داد و با تعدیل مثبت ۵٢ درصدی روبرو شد. شرکت علت این تعدیل را اعلام نرخ قطعی نفت خام ،اصلاح نرخ‌های برآوردی سه ماهه آخر سال ١٣٩٩ و تعدیل نرخ نفت خام و فرآورده‌های اسفند ماه ١٣٩٨ اعلام نمود.

«غبهنوش»: شرکت بهنوش ایران اعلام نمود نظر به بهره برداری از کارخانه یاسوج، به اطلاع سهامداران محترم میرساند، واحد یاسوج تا سال ١٣٩٩ به اجاره داده شده بود و پس از بهره برداری آزمایشی، از تاریخ ١۴٠٠.٠۴.٢۶ فعالیت رسمی خود را با محوریت تولید دوغ با برند آبعلی آغاز مینماید. ظرفیت اسمی این واحد در تولید دوغ آبعلی ۶٠ تن می‌باشد جهت بهسازی ماشین آلات این پروژه حدود ١٠۴۶٠٠میلیون ریال از ماشین آلات موجود شرکت به همراه پرداخت‌های جانبی آن هزینه شده است.

«دقاضی»: شرکت داروسازی شهید قاضی اعلام نمود  با توجه به اخذ مجوز افزایش قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش بینی ٢٢درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«شتران»: شرکت پالایش نفت تهران در ١٢ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ مبلغ ١,۴٧٧ریال برای هر سهم سود حسابرسی شده محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ٢٣٨درصد رشد داشته است.

«شراز»: شرکت پالایش نفت شیراز در اصلاحیه ای سود هر سهم ١٢ ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ را از ١,٢٩۴ریال به ٢٠,١٧٨ریال افزایش داد و با تعدیل مثبت ۵۶درصدی روبرو شد. شرکت علت این تعدیل را اعلام نرخ قطعی نفت خام، اصلاح نرخ‌های برآوردی سه ماهه آخر سال ١٣٩٩ و تعدیل نرخ نفت خام و فرآورده‌های اسفند ماه ١٣٩٨ اعلام نمود.

«شاوان»: شرکت پالایش نفت لاوان در اصلاحیه ای سود هر سهم ١٢ ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ را از ٨٠۵٨ریال به ١٧,٩٧٠ریال افزایش داد و با تعدیل مثبت ١٢٣درصدی روبرو شد. سود خالص با افزایش ۶٣۶ درصدی به دو هزار و ۵۵میلیارد تومان رسیده است.

«شبهرن»: شرکت نفت بهران از افزایش نرخ فروش محصولات بنزینی و محصولات دیزلی خبر داد.

«شسپا»: شرکت نفت سپاهان از افزایش نرخ فروش محصولات بنزینی و محصولات دیزلی خبر داد.

«خلیبل»: شرکت مالیبل سایپا در سه ماهه منتهی به خرداد ٩٩ برای هر سهم ۵٧٨ریال زیان محقق کر که به نسبت دوره مشابه قبل رشد ١٣٨درصدی داشته است.

«خبنیان»: شرکت بنیان دیزل در سه ماهه منتهی به خرداد ٩٩ برای هر سهم ٢١۶ ریال سود محقق کرد در حالی که در دوره مشابه قبل ۴٩ریال زیان شناسایی کرده بود.

«تکمبا»: شرکت کمباین سازی ایران اعلام نمود افزایش نرخ ٣۶درصد می‌باشد که سهم فروش این محصول از کل فروش شرکت در سال ١٣٩٩ به میزان ٧١ رصد می‌باشد.

«شکربن»: شرکت کربن ایران در سه ماهه منتهی به خرداد ٩٩ برای هر سهم ٢,٠٠١ریال سود محقق کرد که رشد ۴٨۵درصدی داشته است.

«شکبیر»: شرکت پتروشیمی امیر کبیر در سه ماهه منتهی به خرداد ٩٩ برای هر سهم ٢,٩٨۶ریال سود محقق کرد که رشد ٣١٢درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.