۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پارسان با زیان همراه شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳
کد خبر: 522076
پارسان با زیان همراه شد

پارسان در ۶ ماهه منتهی به اسفند ٩٩ برای هر سهم ١١ریال زیان محقق کرد و بدهی‌های آن با افزایش ۹۹درصدی همراه شد.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در ۶ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹، ۴۶میلیارد تومان زیان کسب نمود. همچنین این شرکت بورسی ۱۱ریال زیان خالص برای هر سهم تقسیم کرد که نسبت به دوره مشابه قبلی بیش از ۱۰۰درصد کاهش یافته است.

پارسان در دوره منتهی به اسفند ماه سال ۹۹، بیش از ۱۰۰درصد کاهش در درآمدهای عملیاتی خود کسب نمود، به طوریکه درآمدهای عملیاتی آن در دوره مذکور، از رقم پنج هزار و ۷۷۵میلیارد تومان به رقم دو هزار و ۸۴۵میلیارد تومان نزول پیدا کرد.

از طرف دیگر هزینه‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه قبلی حدود ۱۳۶درصد افزایش یافته است. در بررسی دقیق تر شاهد افزایش چشمگیر هزینه‌های مالی این شرکت هستیم. به طوریکه این بخش از هزینه‌های شرکت با افزایش ۲۲۲درصدی همراه شده است.

ارزش پرتفوی بورسی گسترش نفت و گاز پارسیان در اسفند ماه با ۱۶هزار و ۲۱۰میلیارد تومان افزایش به رقم ۱۴هزار و ۹۲۵میلیارد تومان رسید. به طوریکه جمع سرمایه‌گذاری پارسان در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با جهش ۴۵درصدی، بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است. پس از آن صنعت محصولات شیمیایی قرار دارد که با افزایش ۳۶درصدی همراه شده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

پارسان