۰ نفر

برگزاری مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شستا؛

محمدرضوانی‌فر: سرمایه شستا ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی می‌شود

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
کد خبر: 513856
محمدرضوانی‌فر: سرمایه شستا ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی می‌شود

تشریفات افزایش سرمایه شستا بنابر اعلام محمد رضوانی فر مدیرعامل این شرکت از محل اندوخته سرمایه‌ای در جریان بوده و پس از اخذ مجوز سازمان بورس، برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با اشاره به روند افزایشی سرمایه شستا در دو سال اخیر گفت: در سال ۹۸، سرمایه شستا از مبلغ ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۸ هزار  میلیارد تومان افزایش یافت. در سال جاری نیز با توجه به عملکرد شستا در دوره مالی منتهی به ۳۱/۰۳/۱۳۹۹، بالغ بر ۷هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها طی دوره مزبور محقق گردیده است. مطابق با ماده ۵۸ اساسنامه شستا، صرفا ۲۰ درصد از این مبلغ قابلیت تقسیم داشته و مابقی آن معادل ۶هزار و  ۲۰۰ میلیارد تومان می‌بایست به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده فعلی به سرمایه تبدیل شود.

وی با اعلام خبر برگزاری مجمع عمومی فوق العاده شستا در اسفندماه افزود: با توجه به موضوع فوق در حال حاضر تشریفات مربوط به افزایش سرمایه شستا از محل اندوخته سرمایه‌ای در جریان بوده و پس از اخذ مجوز سازمان بورس، در تاریخ ۲۶/۱۲/۹۹ مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه برگزار خواهد شد.

افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه شستا

مدیرعامل شستا از افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه شستا از "محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها" خبر داد و تشریح کرد: در راستای ضرورت اصلاح و تقویت ساختار مالی و نیز ایجاد امکان ارزیابی دقیق‌تر از عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مقرر شد، کلیه هلدینگ‌های زیرمجموعه نسبت به شناسایی شرکت‌های واجد شرایط جهت افزایش سرمایه از "محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها" اقدام و سپس با رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و نیز اخذ تاییدیه از شستا نسبت به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها) صرفاً دارایی‌های سرمایه‌ای استهلاک‌ناپذیر (برای شرکت‌های شناسایی شده و هلدینگ‌ها) اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مرکز کارشناسان قوه قضائیه به منظور کارشناسی دارایی‌ها منعقد شده و فرآیند ارزش‌گذاری با سرعت در حال انجام می‌باشد.

رضوانی فر با به افزایش سرمایه ۸۰ شرکت تابعه شستا گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون افزایش سرمایه حدود ۸۰ شرکت (مدیریتی و غیرمدیریتی) با ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و  ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است. این افزایش سرمایه‌ها که از محل سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران بوده با هدف حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه جهت اصلاح ساختار‌های مالی و یا اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است.