۰ نفر

رییس سازمان خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران؛

بررسی صورت‌های مالی سرخابی‌ها توسط سازمان حسابرسی/ واگذاری پرسپولیس و استقلال در جریان است

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
کد خبر: 504484
بررسی صورت‌های مالی سرخابی‌ها توسط سازمان حسابرسی/ واگذاری پرسپولیس و استقلال در جریان است

بحث واگذاری دو تیم پرطرفدار پایتخت به بخش خصوصی و عرضه سهام آنها در بورس، چندین سال است که مطرح شده، اما هنوز خبری از ورود پرسپولیس و استقلال به بازار سرمایه نیست. عدم شفافیت در صورت‌های مالی این دو باشگاه، یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم واگذاری سرخابی‌ها تاکنون بوده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ پس از گذشت حدود یک دهه از ماجرای واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرابورس و اخبار و حواشی آن در دوره‌های مختلف، سرانجام در روز دوشنبه (۶ بهمن ماه)، معارفه پرسپولیس در فرابورس صورت گرفت و به گفته علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش، معارفه این باشگاه با فرابورس انجام شد. باشگاه استقلال نیز در مرحله ارسال مدارک برای مشاوره پذیرش است که با ارسال مدارک، زمان معارفه و پس از آن، ورود به هیات پذیرش مشخص خواهد شد.

حسنعلی قنبری، رییس سازمان خصوصی‌سازی، پس از اتمام نشست خبری سهام عدالت که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جریان است و اولین باشگاهی که سهام آن واگذار خواهد شد، پرسپولیس خواهد بود. به دلیل اینکه اطلاعات باشگاه پرسپولیس، دقیق‌ و منظم‌تر بوده و رسیدگی‌ها، کامل شده است. 

وی افزود: عرضه سهام باشگاه استقلال نیز در جریان رسیدگی قرار دارد و با یک وقفه کوتاه (یک هفته) پس از پرسپولیس واگذار خواهد شد. قرار بر واگذاری سرخابی‌ها در دهه فجر بود، اما قصد داریم واگذاری با دقت کامل صورت گیرد، عجله‌ای رخ ندهد و از اشتباهاتی که میتواند ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

قنبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر ماجرای اخبار مختلف درخصوص عدم شفافیت در صورت‌های مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: شفافیت صورت‌های مالی سرخابی‌ها را سازمان بورس مشخص نمی‌کند و سازمان حسابرسی، مسئول این کار است. پس از تایید و بررسی سازمان حسابرسی، اطلاعات به سازمان بورس تحویل داده می‌شود. 

رییس سازمان خصوصی‌سازی اضافه کرد: بررسی صورت‌های مالی توسط سازمان حسابرسی در مرحله تایید قرار دارد. حساب‌های قبلی تایید شده و در روزهای اخیر، حساب‌های ۶ ماهه درخواست شده است که این موضوع نیز در جریان است.