۰ نفر

مشاور اجرایی سهام عدالت؛

وراث برای انتقال الکترونیکی سهام اقدام کنند

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 499961
وراث برای انتقال الکترونیکی سهام اقدام کنند

مشاور اجرایی سهام عدالت گفت: دو میلیون و ۶۰۰هزار دارنده سهام عدالت فوت شده‌اند که وراث این افراد می‌توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند و به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پوررضایی با بیان اینکه امکان انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث وجود دارد، ادامه داد: وارث این افراد می‌توانند پس از انجام انحصار وراثت به صورت حضوری با مراجعه به سازمان‌های مربوط اقدام کنند. 

وی افزود: پس از انجام دادن انحصار وراثت، یکی از وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.

پوررضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرایند آماده کردن مدارک برای انحصار وراثت زمان‌بر است ،الکترونیکی شدن باعث کاهش زمان و سهولت در فرایند انتقال سهام عدالت می‌شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سازمان ثبت احوال و قوه قضایی، به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

ورود همه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس تا پایان سال

مشاور اجرایی سهام عدالت درباره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: از ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی، مراحل پذیرش و بازگشایی نماد ۲۵ شرکت در بورس انجام شده است و در مرحله برگزاری مجامع و اصلاح اساسنامه هستند.

وی ادامه داد: مراحل پذیرش ۶ شرکت سرمایه گذاری استانی درحال بررسی است و تا پایان سال وارد بورس می‌شوند.