۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

با ۵۰۰میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 466382
با ۵۰۰میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

شاید خرید مسکن با ۵۰۰میلیون تومان در یک یا دوسال گذشته کار چندان سختی نبود و امکان خرید مسکن با این بودجه در محله‌های متوسط تهران وجود داشت؛ اما با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، پیدا کردن یک واحد ۵۰۰میلیون تومانی مناسب تقریبا به امری دشوار بدل شده است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ نکته اولی که باید توجه داشت این است که تقریبا امکان خرید مسکن بالای 65متر با این بودجه وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید مسکن با 500میلیون تومان را دارید، در متراژ پایین باید دنبال مسکن بگردید که حدودا میانگین متراژی که می‌توان در این قیمت پیدا کرد، از 30متر شروع می‌شود و تا 65متر نیز واحدهایی با این قیمت در پایتخت وجود دارد.

مسئله حائز اهمیت بعدی سال ساخت و سن بناست. اکثر واحدهایی که در این قیمت وجود دارد، بالای 10سال ساخت است و پیدا کردن واحدهای جدیدتر کمی سخت یا به عبارتی ناممکن است. با توجه به گفته کارشناسان مشاور املاک، حدود 9ماه پیش، با 500میلیون تومان در برخی مناطق مثل میدان امام حسین و... امکان خرید واحدهای نوساز هم وجود داشت ولی افزایش قیمت مسکن در این 9ماه به حدی زیاد بوده که دیگر چنین امکانی به آن صورت وجود ندارد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مسکن با این بودجه باید در نظر داشت، محل خرید ملک است و شاید نتوان در هر منطقه‌ای که بخواهید واحد مناسبی تهیه کنید. البته موارد یادشده به صورت کلی است و ممکن است مواردی نیز استثنا باشد.

با 500میلیون در کدام محله‌های می‌توان خانه خرید؟

برای خرید مسکن با این بودجه، باید موارد بالا را بررسی کرد و سپس نسبت به اینکه کدام یک (متراژ، سن بنا، محله) اولویت دارد، اقدام به خرید کرد. باتوجه به فایل‌های موجود در بنگاه‌های خرید و فروش مسکن بریانک، پیروزی، شوش، شهرک ولیعصر، جوادیه، مشیریه، امیریه، مسعودیه، جیحون، آذری، نواب، مولوی و... از جمله محله‌هایی است که می‌توان با 500میلیون تومان در آن واحدی برای خرید پیدا کرد.

یک کارشناس مشاور املاک در بریانک، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قبل از افزایش شدید قیمت مسکن که در ماه‌های اخیر تجربه کردیم، خرید مسکن با 500میلیون تومان در این محله آسان‌تر بود ولی در حال حاضر موارد زیادی با این بودجه وجود ندارد و فقط چند مورد است. یک واحد 38متری و 15سال ساخت در انتهای نیکفر، 490میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین یک واحد 32متری و 17سال ساخت در مرتضوی 470میلیون تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: در کمیل، امام خمینی و مالک اشتر نیز امکان خرید ملک با 500میلیون تومان وجود دارد و خریدار باید با توجه به بودجه دقیق و همچنین شرایط و نیارهای خود موارد موجود را بررسی کند تا تصمیمی مناسب بگیرد.

حداکثر متراژی که می‌توان با 500میلیون تومان پیدا کرد چه قدر است؟

اگر برای خرید مسکن متراژ واحد برای شما اهمیت دارد، با 500میلیون تومان می‌توان واحدهای بین 60 تا 70متر در برخی محله‌های جنوب تهران پیدا کرد. یک واحد 60متری و 25سال ساخت در جوانمرد قصاب متری 8میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. مالک یک واحد 65متری و 30سال ساخت در خیابان فداییان اسلام نیز قیمت واحد را 500میلیون تومان اعلام کرده است.

کجای پیروزی واحد 500میلیونی وجود دارد؟

پیروزی نیز یکی از محله‌هایی است که می‌توان با 500میلیون تومان در آن واحد خریداری کرد. یک واحد آپارتمان 40متری در میدان بروجردی متری 12میلیون و 500هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 30متری و 10سال ساخت در بلوار نیکنام 520میلیون تومان اعلام شده است.

واحدهای 500میلیون تومانی در تهران غالبا چند سال ساخت است؟

همانطور که گفته شد، سن بنا نیز از فاکتورهای مهم برای خرید مسکن در این بودجه است و به گفته کارشناسان مشاور املاک، به طور میانگین واحدهای بین 10 تا 15سال ساخت، موارد مناسبی در این بودجه است؛ زیرا اکثر واحدهایی که در این بازه قیمت قرار دارد، 20سال ساخت و یا بالاتر است. یک واحد آپارتمان 48متری و 14سال ساخت در شهرک ولیعصر متری 10میلیون و 500هزار تومان و یک واحد 48متری 15سال ساخت، نبش کوچه پیرهادی در مسعودیه متری 10میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین برای خرید یک واحد 46متری و 15سال ساخت در نواب باید 500میلیون تومان پرداخت کرد.

در کجای تهران می‌توان واحدهای 500میلیون تومانی و 20سال ساخت خرید؟

باتوجه به گفته‌های مشاوران املاک اکثر واحدهایی که در تهران 500میلیون تومان قیمت دارد، حدود 20سال ساخت و بالاتر است. مثلا با 500میلیون تومان می‌توان یک واحد 53متری و 20سال ساخت در امیریه خرید. یک واحد 44متری در آذری متری 10میلیون تومان و مجموعا 440میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. قیمت یک واحد 50متری و 20سال ساخت در مشیریه نیز 500میلیون تومان است. این واحد پارکینگ و انباری ندارد.

یک واحد آپارتمان 46متری و 20سال ساخت در کوچه دولت ‌آبادی مولوی نیز 500میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. همچنین مالک یک واحد 39متری در جیحون که پارکینگ و انباری ندارد و 20سال از ساخت آن می‌گذرد، قیمت واحد را متری 12میلیون اعلام کرده است. یک واحد آپارتمان 45متری در مشیریه نیز متری 10میلیون تومان قیمت دارد.