۰ نفر

تولید لوازم خانگی دوباره به مدار رشد برگشت

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۰۱
کد خبر: 615190
تولید لوازم خانگی دوباره به مدار رشد برگشت

کارخانجات و شرکت‌های داخلی موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه با ثبت عملکرد مثبت در سه قلم لوازم‌خانگی بزرگ، رشد تولید یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی و کولر آبی را به ثبت برسانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مطابق آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی نشان می‌دهد.

در همین مدت، تولید ماشین لباسشویی رشد ۲۳ درصدی ثبت کرد و به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

همچنین شرکت‌های داخلی با تولید ۹۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه  کولر آبی تا پایان دی‌ماه، رشد ۵.۲ درصدی به ثبت رساندند.

تولید لوازم خانگی

با این حال، کارخانجات داخلی موفق به تولید یک میلیون و ۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع تلویزیون شدند که حاکی از افت ناچیز یک دهم درصدی است.

پیشتر، «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور درخصوص میزان تولید تلویزیون در ۱۰ ماهه امسال، گفت: آمارها حاکی است با وجود مشکلات به‌وجود آمده به‌ویژه در تامین میکروچیپ‌ها که در ماه‌های گذشته به یک معضل جهانی تبدیل شده بود، تامین قطعات هرچند به سختی در حال انجام است و تولیدات با پشت سرگذاشتن عقب‌ماندگی ماه های گذشته، تا پایان دی‌ماه تقریبا با مدت مشابه پارسال برابر شده است.

شهیدی تصریح‌کرد:‌ به‌طور قطع در ایام باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۰، رشد تولید در هم‌سنجی با سال گذشته در بخش تولید تلویزیون را شاهد خواهیم بود.