۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مقاومت ۵۰هزار دلاری بیت‌ کوین می شکند؟ / تحلیل قیمتی در نمای یک ساعته

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 592166
مقاومت ۵۰هزار دلاری بیت‌ کوین می شکند؟ / تحلیل قیمتی در نمای یک ساعته

بیت‌کوین بعد از ۱۷ روز افت در کانال نزولی، دیروز توانست با یک کندل قدرتمند روند نزولی خود را به سمت بالا بشکند و اکنون به دلیل مقاومت ۵۰ هزار دلاری پیش روی خود دچار فشار فروش شده است.

اقتصادآنلاین - شیرکو سهرابی؛  بعد از ابراز امیدواری شبکه cnbc از واکسن مدرنا در مقابل سویه جدید کرونا، تقاضای نسبتا خوبی در بازار رمزارز، به خصوص بیت‌کوین ایجاد شد. بیت‌کوین بعد از ۱۷ روز توانسته از کانال نزولی خود خارج شود و اکنون در قیمت ۴۹ هزار دلار، درگیر مقاومت معتبر ۵۰ هزار دلاری خود است.

در ادامه این گزارش نمودار قیمتی بیت‌کوین در بازه یک‌ساعته بررسی می‌شود.

11111111

نمودار ۱: چارت قیمتی بیت‌کوین به تتر در نمای روزانه

خلاصه‌ترین نکته ممکن در خصوص نمودار بالا این است که مشاهده می‌کنید بعد از شوک اخیر بیت‌کوین و افت قیمت این رمزارز تا ناحیه ۴۰ هزار دلار، بیت‌کوین درگیر یک کانال نزولی بوده که دیروز توانسته از این کانال خارج شود. در نمودار ۲ تحلیل قیمت در نمای یک‌ساعته با جزییات بیشتری ارائه می‌شود.

4444444

نمودار ۲: تحلیل قیمتی بیت‌کوین در تایم فریم یک‌ساعته

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینید بیت‌کوین در کندل‌های ساعتی خود حدود ۱۷ روز درگیر یک کانال نزولی بوده است که اخیرا با یک کندل سبز قدرتمند (فلش قرمزرنگ) به سمت بالا شکسته شده است. احتمالا بسیاری از معامله گران منتظر شکست این ناحیه بوده‌اند و در قیمت ۴۸ هزار دلار خریدهایی را انجام داده باشند. اما لازم است توجه کنید اگر وارد معامله خرید نشده باشید باید مقاومت استاتیک مستطیل رنگ را در نظر بگیرید و اگر وارد معامله شده‌اید لازم است به این دید به بیت‌کوین نگاه کنید که ایجاد فشار فروش در نواحی ۵۰ هزار دلار کاملا طبیعی است. در حال نگارش این گزارش بیت‌کوین بعد از نزدیک شدن به قیمت ۴۹۲۰۰ دچار فشار فروش شده است. برای اینکه اعتبار فشار فروش این ناحیه را بسنجیم لازم است به حرکت چند ساعت گذشته بیت‌کوین نگاهی بیندازیم. همان‌طور که می‌بینید بیت‌کوین ۳ بار سعی کرده محدوده ۴۹ هزار دلار را به سمت بالا بشکند و تا کنون موفق نشده است. ایجاد سایه‌های بلند در سه کندل شماره‌گذاری شده حاکی از دو خبر تکنیکالی است. اول وجود فشار فروش در این ناحیه که بازار به شدت به آن حساس است و نیاز به خبر مثبت دارد و دوم ایجاد الگوی سه سقف تکنیکالی در ناحیه مقاومتی است که معمولا بعد از این الگو فشار فروش به وجود می‌آید.

بنابر تمام مطالب مذکور می‌توان گفت تقاضا برای بیت‌کوین به شدت بالا رفته است و شکست سقف کانال نزولی خبر بسیار خوبی برای این رمزارز و دیگر رمز ارزهای وابسته به بیت‌کوین است (که عمدتا اکثر رمز ارزها را شامل می‌شود). داده‌های درون شبکه بیت‌کوین نیز حاکی از خروج بیت‌کوین از صرافی‌های بوده که به کمترین مقدار خود در سه سال گذشته رسیده است و این آمار معیار خوبی برای افزایش تقاضای بیشتر بیت‌کوین است. اما ادامه روند صعودی بیت‌کوین قطعا مستلزم شکستن ناحیه ۵۰ هزار دلار و تثبیت بالای این ناحیه است.