۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا با اوج گیری دلار / تشدید رکود بازار در روزهای پایانی ماه صفر

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 566539
پیش بینی قیمت طلا با اوج گیری دلار / تشدید رکود بازار در روزهای پایانی ماه صفر

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به افزایش قیمت‌ها متاثر از روند صعودی بازار ارز گفت: اگر دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، باتوجه به نوسان کاهشی اونس و نبود تقاضا، شاهد افت قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین رشد نرخ ارز را مانع روند نزولی بازار طلا همپای اونس دانست و اظهار کرد: امروز بهای اونس جهانی نسبت به آخرین معاملات با افت ۱۷دلاری به ۱۷۳۷دلار رسیده و طی یک هفته گذشته هم مجموعا حدود ۷۰دلار کاهش یافته است؛ این عامل در کنار نبود تقاضا می‌توانست روند بازار طلای داخلی را نزولی کند اما رشد قیمت دلار مانع این اتفاق شد.

بذرافشان از تشدید رکود بازار طلا خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر حجم تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه بیش از قبل کاهش یافته و از طرفی انتشار برخی اخبار منفی منجر به تشدید نگرانی‌ها نسبت به برجام و در نتیجه افزایش نوسان قیمت‌ها و رکود بازار شده است.

وضعیت بازار طلا بعد از ماه صفر

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: انتظار داریم بعد از پایان این ماه، درصورت ثبات قیمت‌ها شاهد ورود متقاضیان به بازار طلا و سکه باشیم.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ها هم بیان کرد: مسلما با تداوم روند صعودی بازار ارز قیمت طلا و سکه هم افزایش خواهد یافت اما چنانچه مسیر دلار تغییر کند، باتوجه به افت بهای اونس و نبود تقاضا شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۶مهر ماه ۱۴۰۰

بذرافشان در پایان به تشریح قیمت‌ طلا و سکه در بازار امروز ۶مهر ماه پرداخت. به گفته او قیمت هر قطعه سکه امامی امروز به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۳۲۰هزار تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۸۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۸۰هزار تومان فروخته شد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۹۶۵هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۴۵هزار تومان است.