۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

بهترین کیف پول های رمزارز سال ۲۰۲۱ / کدام کیف پول‌ ها مناسب شماست؟

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 555504
بهترین کیف پول های رمزارز سال ۲۰۲۱ / کدام کیف پول‌ ها مناسب شماست؟

کیف پول‌های رمزارزی برای مدیریت سرمایه گذاری رمزارزتان ضروری هستند. در این متن به شما خواهیم گفت کدام گزینه برایتان بهتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ذخیره رمزارز می‌تواند موضوعی پیچیده باشد. اما با این راهنما برای بهترین کیف پول‌های رمز ارز، امیدواریم فهم آن برای شما آسان‌تر شود.

از منظر فنی، کیف پول‌های رمز ارز در واقع منابع شما را ذخیره نمی‌کنند- سکه‌ها هرگز بلاک‌چین را ترک نمی‌کنند؛ آنها تنها از آدرسی به آدرس دیگر منتقل می‌شوند.

کیف پول‌ها آدرس عمومی شما را ایجاد می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانید سکه‌ها را دریافت و به صورت امن در کلید خصوصی خود ذخیره کنید تا بدین ترتیب سکه‌ها را ارسال کنید.

یک واقعیت جالب دیگر: شما در واقع نیازی به یک کیف پول برای ذخیره رمزارز خود ندارید، چه بیت‌کوین باشد اتریوم یا دوج‌کوین و یا هر رمزارز شناخته شده دیگر.

درگاه‌های تبادلی بزرگ رمزارز مانند کوین بیس، بایننس و راکن به شما امکان ذخیره دارایی‌تان در همان درگاه را می‌دهند. (درست همانند اینکه شما سرمایه‌تان را در پلتفرم تجاری‌تان نگه داشته‌اید.) شما حتی می‌توانید برخی رمزارزها را بر روی رابین‌هود و پِی پال خریداری و ذخیره کنید. اما برای امنیت و دیگر دلایل، ممکن است بخواهید کیف پول رمزارز جداگانه بدون متولی، برای خودتان داشته باشید.

اصلی‌ترین نکته‌ای که رمزارزها را از دیگر ارزهای سنتی متمایز می‌کند غیرمتمرکز بودن آن است، یعنی هیچ دولت یا نهاد دیگری بر روی آن کنترلی ندارد و به همین دلیل، شما ممکن است بخواهید امنیت بیشتری برای دارایی‌های رمزارزی خود علیه دزدی یا گم شدن آن داشته باشید.

اینجاست که بهترین کیف پول‌ها وارد عرصه می‌شوند. درگاه‌های تبادلی رمزارز امروزه برای افراد عادی به اندازه کافی امن هستند، اما اگر بخواهید در خصوص امنیت رمزارزتان جدی باشید، یک کیف پول که توسط شخص یا نهاد ثالثی مدیریت نمی‌شود امن‌ترین شیوه ذخیره است.

شما، و فقط شما، کلید محرمانه دسترسی به کیف پول‌تان را دارید. در حالی که بعید است که یک درگاه تبادلی بزرگ  به خطر بیفتد یا منحل شود، اما به هر حال کسب و کارهای جدیدی هستند (به نسبت بانک‌ها) و بارها هدف حمله بدترین هکرها قرار گرفته‌اند.

دلیل دیگری که افراد رمزارزشان را در یک کیف پول نگهداری می‌نمایند این است که کیف پول‌ها نیازمند به ایجاد انواعی از تراکنش‌های مشخص رمزارزی هستند- برای مثال تعامل با اپلیکیشن‌های بلاک‌چین برای انجام اموری مانند خرید و فروش NFTها.

این مساله از سطح این راهنما فراتر و پیشرفته‌تر است. اما نکته مهم این است که شما مقدار زیادی پول در رمزارز سرمایه گذاری کرده‌اید و/یا می‌خواهید با آن تراکنش انجام دهید نه صرفا در آن سرمایه گذاری کنید؛ در این صورت شما یکی از بهترین کیف پول‌های رمزارزی را می‌خواهید.

بهترین کیف پول‌های رمزارزی: کیف پول‌های سخت افزاری در مقابل کیف پول‌های نرم افزاری

مهمترین نکته‌ای که پیش از انتخاب بهترین کیف پول رمزارزی باید بدانید این است که آنها به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند: کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری، که به آنها به ترتیب سرد و گرم نیز می‌گویند.

کیف پول‌های سخت افزاری (سرد) دستگاه‌های فیزیکی الکترونیکی هستند و خرید آنها هزینه بردار است؛ کیف پول‌های نرم افزاری رایگان هستند و دسترسی به وجوه‌تان را راحت‌تر می‌سازند، اما به دلیل اتصال به اینترنت امنیت کمتری دارند.

به کیف پول‌های سخت افزاری به چشم پس انداز یا حساب‌های سرمایه گذاری نگاه کنید و نوع نرم افزاری (گرم) را به چشم کیف پول چرمی که در جیب شلوارتان می‌گذارید بنگرید- برای پس انداز زندگی‌تان در رمزارز نیستند، صرفا آن مقدار که برای تراکنش‌های روزانه نیاز دارید را ذخیره می‌کنید.

در دسته کیف پول نرم افزاری، سه نوع کیف پول وجود دارد: وب، دسکتاپ و موبایل. در زیر به شباهت‌ها و تفاوت‌های هر چهار نوع کیف پول پرداخته و به نکات مورد علاقه خود در خصوص هر کیف پول اشاره می‌کنیم که البته بسته به ترجیحات شخصی متفاوت خواهد بود.

بهترین کیف پول‌های رمزارز: از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نکته آخری که باید در خصوص تمامی کیف پول‌های رمزارزی در نظر داشت: اطمینان حاصل کنید که هرگز عبارت بازیابی، رشته کلمات تصادفی که کلید دستیابی به کیف پول‌تان هستند را اشتباه جای‌گذاری نکنید.

همه ما داستان‌هایی در خصوص از دست دادن سرمایه رمزارزی به دلیل فراموشی کلمات عبور شنیده‌ایم. در حالی که آن روزها را پشت سر گذاشته‌ایم – از این منظر که حلقه‌های فنی که باید برای خرید و ذخیره رمزارز در سال‌های ابتدایی طی می‌کردید به مراتب پیچیده‌تر در مقایسه با امروز بود- هنوز امکان رخ دادن این موضوع وجود دارد.

از آنجایی که شما و تنها شما عبارت بازیابی خود را می‌دانید- امکان ریست کردن آن وجود ندارد- این مساله یک امر حیاتی است، آن را گم نکنید، همیشه باید قادر به دسترسی به کیف پول‌تان باشید.

اما در خصوص عبارت بازیابی خود ریسک نکنید: همانطور که از سکه‌هایتان حفاظت می‌کنید از رمز خود حفاظت کنید، چرا که هرکس آن را در اختیار داشته باشد می‌تواند رمزارزتان را بدزدد.

10

بهترین کیف پول‌های رمزارزی سخت افزاری

یک کیف پول سخت افزاری دستگاهی الکترونیک است (شبیه به درایو های فلش) که حاوی کلید محرمانه شخصی رمزارز شماست و تعاملات با انواع شبکه‌های بلاک‌چین را ممکن می‌سازد. (به خاطر بسپارید، هر رمزارزی بلاک‌چین یا دفتر کل خودش را دارد که تمامی تراکنش‌ها را ثبت و پیگیری می‌کند.)

اغلب کیف پول‌های سخت افزاری شاخص می‌توانند صدها رمزارز متفاوت را پشتیبانی کنند.

کیف پول‌های سخت افزاری از طریق پورت USB یا بلوتوث به کامپیوترتان متصل می‌شوند. (USB روش امن‌تری است.) اینها امن‌ترین کیف پول‌های رمزارزی هستند چرا که به اینترنت متصل نیستند.

یک نقطه ضعف کیف پول سخت افزاری این است از آنجایی که می‌خواهید آن را در جای امنی نگهدارید (مانند یک صندوق محافظ) و به کامپیوتر یا موبایل متصل نکنید، همانند یک کیف پول نرم افزاری برای انجام تراکنش همیشه به راحتی در دسترس نخواهد بود.

کیف پول‌های سخت افزاری از این رو برای کسانی که می‌خواهند خریداری و پس انداز نمایند مفید است، آنهایی که با حجم بزرگی از رمزارزها سر و کار دارند.

اگر دستگاه‌تان گم شود یا  پین کدِ آن را فراموش کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نگران نباشید- تا جایی که یک کیف پول سخت افزاری از یک برند قابل احترام استفاده می‌کنید. (لِجِر و تِرِزور پیشتازان بازار هستند.) عبارت بازیابی‌تان شما را قادر به بازیابی پین یا انتقال وجوه به دستگاه جدید می‌کند.

پیشنهاد ما: Ledger Nano X کوچک است و قیمت معقول 119 دلاری دارد و نصب و استفاده از آن آسان است. از ویژگی‌های آن  اتصال بلوتوث برای مدیریت رمزارز و پشتیانی از بیش از 1500 دارایی رمزارزی متفاوت است. به دلیل مسائل امنیتی حاوی یک پین کد و عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای است.

11

بهترین کیف پول های رمزارزی مبتنی بر وب

مانند تمامی نرم افزار ها یا کیف پول های داغ، یک کیف پول مبتنی بر وب می‌تواند به راحتی ایجاد و فورا استفاده شود. همانطور که در بالا اشاره شد، آنها برای دسترسی‌های مکرر به وجوه رمزارزی بسیار عالی هستند.

البته از آنجایی که به اینترنت متصلند؛ همان مقدار که در خصوص راحتی دسترسی به این کیف پول‌ها به دست می‌آورید را در حوزه امنیت از دست می‌دهید.

کیف پول‌های مبتنی بر وب با بلاک‌چین‌های رمزارز از طریق افزونه‌ای که بر مرورگر وب‌تان اضافه می‌شود تعامل می‌کنند. ممکن است قدری پیچیده به نظر برسد، اما یک کیف پول مبتنی بر وب در واقع ساده‌ترین نوع کیف پول‌های رمزارزی موجود است.

به محض نصب افزونه مرورگر، نیاز به دانلود و نصب هیچ چیز دیگر برای دسترسی به وجوه رمزارزی خود و تراکنش با آنها ندارید و تراکنش می‌تواند فراتر از صرفِ خرید، فروش و مبادله نشان‌های رمزارزی متفاوت باشد: متاماسک به عنوان پیشتاز عرصه کیف پول‌های مبتنی بر وب خود را به عنوان "پلی که امکان رویارویی با وبِ توزیع شده فردا را امروز در مرورگرتان نشان می‌دهد" توصیف می‌کند.

پیشنهاد ما: کیف پول افزونه متاماسک یک افزونه مرورگریست که امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر اتریوم و وبسایت‌ها را بر روی مرورگرهای قدیمی‌تان (مانند کروم و فایرفاکس) فراهم می‌کند.

- و به صورت ایمن اتر (ETH) شما و صدها نوع رمزارز دیگر که مبتنی بر نشان‌های ETH هستند شامل سکه‌های باثبات و NFTها را ذخیره می‌کند.- متاماسک بسیار سریع و نصب آن آسان است و در حالی که برای تازه واردها طراحی شده اما رابط کاربری شهودی دارد.

اگر می‌خواهید بیت‌کوین ذخیره کنید که امکان تراکنش با اپلیکیشن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم را ندارند، این کیف پول مبتنی بر وب مناسب شما نیست. برای دارندگان بیت‌کوین، ما کیف پول Blockchain.com را پیشنهاد می‌کنیم که امکان ارسال، درخواست، مبادله، خرید و فروش بیت‌کوین و بیت‌کوین کش و ده‌ها رمزارز دیگر را فراهم می‌آورد. همچنین یک اپلیکیشن موبایلی نیز دارد.

12

بهترین کیف پول های رمزارز مبتنی بر دسکتاپ

یک کیف پول دسکتاپی، همانطور که احتمالا انتظار آن را دارید، نرم افزاریست که بر روی دسکتاپ کامپیوترتان دانلود می‌کنید. به مراتب برای تراکنش‌ها نسبت به بیرون آوردن یک دستگاه سخت افزاری راحت‌تر است، اما همچنان از یک کیف پول مبتنی بر وب یا موبایل (در پایین به آن اشاره می‌شود.) که تماما به اینترنت متصل است از راحتی کمتری برخوردار است.

برای استفاده از یک کیف پول مبتنی بر دسکتاپ، شما فایل را باز کرده و رمزعبور را وارد می‌کنید. البته باید رمز عبور را ایمن نگه دارید، اما توصیه می‌شود از پوشه کیف پول‌تان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید چرا که ممکن است کامپیوتر شما روزی تصمیم بگیرد به کار خود پایان دهد!

کیف پول‌های دسکتاپی برای کسانی که بیشتر اوقات‌شان را روی یک کامپیوتر دسکتاپی یا لپ تاپ می‌گذارند و می‌خواهند آرامش خاطر داشته باشند که کدهای دسترسی رمزارزشان اغلب اوقات در شرایط آفلاین قرار دارد، مناسب است.

پیشنهاد ما: Exodus Bitcoin & Crypto Wallet. اگزودوس رایگان و نصب آن آسان است و رابط کاربرپسندی دارد که حتی یک تازه وارد به عرصه رمزارزها را نیز می‌تواند هدایت کند. اگزودوس بیش از 100 رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند و به داشتن پشتیبانی مناسب از مشتریان در زمان نیازشان معروف است. اگزودوس یک اپلیکیشن موبایلی مرتبط نیز دارد.

13

بهترین کیف پول رمزارزی موبایلی

یک کیف پول موبایلی اپلیکیشنی است که حاوی اطلاعات حساب رمزارزی شما است و می‌تواند دانلود و بر روی یک گوشی موبایل نصب شود. به دلیل این که کیف پول‌های موبایلی امکان ارسال و دریافت رمزارز با استفاده از QR کدها را فراهم می‌کنند، برای تراکنش‌های حضوری در جهان خارج مفیدند.

کیف پول‌های موبایلی برای کسانی که بیشتر اوقات‌شان را بر روی صفحه موبایلشان سپری می‌کنند گزینه مناسبی است. همچنین گزینه خوبی برای برخی افرادی است که احساس می‌کنند این روش در صورت استفاده از آخرین نسخه اندروید و یا آی او اس، حتی از کیف پول مبتنی بر وب ایمن‌تر است.

بسیاری از کیف پول‌های مبتنی بر وب و دسکتاپ نیز استفاده از کیف پول‌های مرتبط موبایلی‌شان را توصیه می‌کنند.

پیشنهاد ما: کیف پول کوین بیس. این کیف پول را با درگاه تبادلی کوین بیس اشتباه نگیرید- آنها دو نهاد متفاوت هستند، و با کیف پول کوین بیس شما با کلیدهای رمزارزی‌تان به کوین بیس تکیه و اعتماد نمی‌کنید؛ شما کنترل کلید خود را دارید. کیف پول کوین بیس یک کیف پول رمزارزی موبایلی با ویژگی‌های بسیار است. دانلود و استفاده از آن بسیار آسان است؛ بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری از نشان‌های دیگر را پشتیبانی می‌کند و دسترسی به وب غیرمتمرکز را برای شما فراهم می‌کند.

همچنین برای کسانی که می‌خواهند بیت‌کوین و بیت‌کوین کش ذخیره نمایند کیف پول Bitcoin.com را پیشنهاد می‌کنیم، به دلیل سرعت و راحتی استفاده در زمان تراکنش این سکه‌ها.

لازم به ذکر است قبل از استفاده از این کیف پول‌ها حتما قوانین مربوط به استفاده از آنها و همچنین تحریم بودن کشور ایران در استفاده از  این کیف پول‌ها را بررسی کنید.