۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟ / توصیه کارشناسان برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۷
کد خبر: 554886
چشم‌انداز آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟ / توصیه کارشناسان برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

برخی از کارشناسان آینده‌ای روشن برای بیت‌کوین متصور می‌شوند، اما با این حال بر این باورند که بازار رمزارزها پر از نوسان بوده و نباید بخش بزرگی از سرمایه خود را در آن قرار دهید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ از آنجا که بیت‌کوین بزرگترین رمزارز از نظر ارزش بازار است و بازار تمایل دارد از روند آن پیروی کند، این رمزارز به طور کلی شاخص خوبی برای رمزارزها به شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ تغییرات قابل توجهی تجربه کرده است؛ از بالاترین سطح یعنی ۶۰هزار دلار در ماه آوریل، تا کمتر از ۳۰هزار دلار در ماه جولای. اخیرا بیت‌کوین مجددا به کانال ۵۰هزار دلاری صعود کرد. این نوسانات، یکی از دلایل بزرگی است که کارشناسان توصیه می‌کنند برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، کمتر از ۵درصد از سبد سهام خود را به آن اختصاص دهید.

اما بیت‌کوین تا کجا رشد خواهد کرد؟ کیانا دنیل، کارشناس بازار رمزارزها می‌گوید که گذشته بیت‌کوین ممکن است سرنخ‌هایی به ما بدهد.

دنیل اظهار کرد که بیت‌کوین از سال ۲۰۱۱ تا کنون جهش‌ها و افت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. "آنچه من از بیت‌کوین انتظار دارم، نوسانات کوتاه مدت و رشد بلندمدت است."

سایر کارشناسان نیز نسبت به رشد کوتاه مدت بیت‌کوین، دیدگاه صعودی دارند.

بیل نوبل، تحلیلگر ارشد فنی در TokenMetrics، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل رمزارزها، معتقد است که بیت‌کوین برای مدت باقی مانده سال شاهد رشد خواهد بود. وی اذعان داشت: "من فکر می‌کنم بیت‌کوین به جای سقوط به کانال ۲۵هزار دلاری، به احتمال زیاد تا ۷۵هزار دلار پیش برود."

نوسانات قیمت بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران به چه معناست؟

اگر بیت‌کوین را با احتمال رشد بلندمدت خریداری می‌کنید، نگران نوسانات کوتاه مدت نباشید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است به سرمایه‌گذاری که در رمزارزها انجام دادید توجه نکنید. همانطور که کارشناسان همیشه به آن اشاره می‌کنند، هر بار که نوسانات قیمتی اتفاق می‌افتد – چه بالا و چه پایین – واکنش‌های احساسی می‌تواند باعث شود که سرمایه‌گذاران عجولانه عمل کرده و تصمیماتی اتخاذ کنند که به ضرر آنها تمام شود.

آینده رمزارزها

ما می‌توانیم در خصوص ارزش رمزارزها در ماه‌ها و سال‌های آتی حدس‌هایی بزنیم، اما واقعیت این است که این یک سرمایه‌گذاری پر از حدس و گمان بوده و نمی‌دانیم به کدام پیش‌بینی می‌توان تکیه کرد. مهم نیست که یک کارشناس چه عقیده‌ای دارد یا چه چیزی می‌گوید، هیچ کس واقعا نمی‌داند. به همین دلیل مهم است که تنها مبلغی را در این بازار سرمایه‌گذاری کنید که به آن نیاز ندارید و به سرمایه‌گذاری بلندمدت اعتقاد داشته باشید.

فردریک استانیلد، برنامه‌ریز مالی، اخیرا اذعان داشت: "اگر یک روز صبح بیدار شوید و بفهمید که رمزارزها توسط کشورهای توسعه‌یافته ممنوع شده و ارزشی ندارد، مشکلی با آن نخواهید داشت؟"

به هر حال سرمایه‌گذاری خود را در این بازار محدود نگاه دارید و هرگز آن را به عنوان هدفی برای پس‌انداز بازنشستگی و پرداخت بدهی با سود بالا قرار ندهید.