در بورس امروز امروز معامله‌گرها ۲۱۰میلیارد تومان سهام خودرو خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فرآورده‌های نفتی تعلق داشت و ۳.۵درصد از کل سهام بالاس معامله شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ امروز در مجموع حدود سه هزار و ۷۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خودرو»، «وبملت»، «شتران»، «شپنا» و «شبندر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در آخرین روز هفته معادل ۲۱۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، بانک ملت پس از معاملاتی به ارزش ۱۹۰میلیارد تومان دوم شد و پالایش نفت تهران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید. 

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فرآورده‌های نفتی» تعلق داشت به طوری ۵۵۵میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۵۱۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳.۵درصد از کل سهام شرکت مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن  (بالاس) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۳.۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۷نماد نخست اختصاص داشت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنیدImage 7-minرتبه بندی ارزش معاملات 00.12.21-min