۰ نفر

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به اقتصاد آنلاین اعلام کرد:

جلوگیری از رسوب 100 هزار میلیارد تومان با ایجاد حساب واحد خزانه

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 844616
جلوگیری از رسوب 100 هزار میلیارد تومان با ایجاد حساب واحد خزانه

سخنگوی اقتصادی گفت: با اجرایی کردن حساب واحد خزانه از رسوب 100 هزار میلیارد تومان در حساب‌های دولتی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشستی خبری که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، درباره ساز و کارهای اجرای حساب واحد خزانه و نقش آن در شفافیت گفت: حساب واحد خزانه از موضوعاتی بوده است که سال‌های سال مورد انتظار و توقع جامعه کارشناسان کشور بود.

وی افزود: بعد از مدت‌ها که ایجاد این حساب در اسناد قانونی کشور چه در برنامه‌های پنج ساله و چه بودجه سنواتی مصوب مجلس تکلیف شده بود، آن را اجرایی کردیم.

خاندوزی بیان کرد: فرآیندی که شروع شده بود، نیازمند عزم، جدیت و ایستادن در مقابل اراده بی‌انضباطی برخی شرکت‌های دولتی داشت. این شجاعت را رئیس جمهور فقید به ما دادند و امروز رویای چندین ساله کارشناسان محقق شده است.

به گفته خاندوزی، قبل از اجرای حساب واحد خزانه 250 هزار حساب دستگاه‌های اجرایی داشتیم و امروز به شرایطی رسیدیم که 24 هزار حساب اصلی و فرعی مربوط دستگاه‌های اجرایی وجود دارد. با قاطعیت می‌گوییم هیچ حساب دستگاه اجرایی یا دستگاه تحت رصد بانک مرکزی وجود ندارد که در یک جا متمرکز نشده باشد.

وی ادامه داد: با اجرای این سیاست، از رسوب 100 هزار میلیارد تومان منابع مالی در حساب‌های دولتی جلوگیری شد. این مبلغ بی‌قاعده در حساب دستگاه‌های اجرایی کشور رسوب کرده بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امرزو به نقطه نظارت 100 درصدی رسیدیم و از رسوب این رقم پیشگیری شد. دیگر با صلاحدید مدیران بخش‌های مختلف پول در حساب آنها باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: امروز موضوع انضباط در پرداخت‌ها ایجاد شده است. منابع مرتبط با ذینفع نهایی مستقیما از حساب خزانه به حساب پیمانکار می‌رود و دیگر نیازی نیست که پیمانکار در مسیر پر پیچ و خم و کاغذ بازی معطل بماند.

خاندوزی ادامه داد: از اسفند ماه این حساب اجرایی شده است و جلوی بریز و بپاش‌ها با این حساب گرفته شد. ضمن آنکه این رویه کمک می‌کند تعاملات دولت با پیمانکاران منضبط شده و بهبود یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha