۱ نفر

سن مناسب لمینت دندان، چند سال است؟

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبر: 844387
سن مناسب لمینت دندان، چند سال است؟

اگر می‌خواهید در مورد سن مناسب لمینت دندان بدانید، این مطلب مخصوص شماست.

حتما مطلع هستید که لمینت یک روش مرسوم برای رفع عیوب ظاهری دندان است و افراد برای داشتن دندان‌های یکدست و سفید از آن استفاده می‌کنند. اما انجام لمینت معمولا برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود. این‌جا در مورد دلایل آن صحبت می‌کنیم. همچنین در مورد قیمت لمینت دندان توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

لمینت دندان چیست؟

یک لایه نازک از جنس چینی (پرسلان) یا رزین است که به وسیله یک لایه چسبناک بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد. این لایه به منظور پوشاندن عیوب ظاهری مانند تیرگی و بدرنگی، بهبود فرم و رفع فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از لمینت دندان، افراد می‌توانند لبخند یکدستی داشته باشند و زیباتر به‌نظر برسند.

2 نوع لمینت دندان وجود دارد. لمینت ثابت و لمینت متحرک. در ادامه در مورد هر کدام توضیحات مختصری ارائه می‌کنیم.

لمینت ثابت

این نوع لمینت، به صورت یک لایه نازک سرامیکی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. لمینت ثابت پس از بررسی دندان‌های بیمار، توسط دندانپزشک ساخته می‌شود. برای نصب آن لازم است که لایه نازکی از مینای دندان تراشیده شود. سپس با استفاده از چسب مخصوص بر روی دندان‌ قرار می‌گیرد.

این لمینت قابلیت جا به جایی ندارد و فقط در صورت آسیب‌دیدگی، نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

لمینت متحرک

هر زمان که فرد بخواهد می‌تواند این نوع لمینت را روی دندان‌های خود قرار دهد. برای نصب آن نیازی به دندانپزشک نیست. در حقیقت، چیزی مانند یک اکسسوری است که در هنگام نیاز می‌توانید برای پوشاندن نقص‌های ظاهری دندان‌ها از آن استفاده کنید.

سن مناسب لمینت دندان، چند سال است؟

سن مناسب برای لمینت دندان چند سالگی است؟

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، برای نصب لمینت دندان محدودیت سنی وجود ندارد. اما به‌طور کلی، استفاده از لمینت برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود. چرا که فک و دندان آن‌های به اندازه کافی رشد نکرده و ممکن است در آینده دچار مشکل شوند.

در ادامه در مورد برخی از مشکلات لمینت دندان در سنین پایین صحبت می‌کنیم.

دلایل محدودیت سنی لمینت دندان

دندانپزشکان بنا به دلایلی، استفاده از لمینت را در افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

  • لمینت‌های دندانی ممکن است به خوبی روی دندان‌ها قرار نگیرند، که این موضوع می‌تواند باعث شل شدن دندان اصلی، افزایش حساسیت دندان‌ها و حتی شکستگی لمینت شود.

  • استفاده از لمینت دندان یک راهکار زیبایی و دائمی است. جوانان زیر ۱۸ سال ممکن است در آینده به درمان‌های دیگری نیاز داشته باشند. بنابراین استفاده از لمینت، کار را برای انجام درمان‌های ضروری دیگر پیچیده می‌کند.

  • عاداتی مانند جویدن ناخن یا دندان قروچه که در بعضی نوجوانان وجود دارند، باعث آسیب دیدگی لمنیت می‌شود. اما در بزرگسالان این عادات کمتر است و لمینت دندان معمولا بدون مشکل در جای خود باقی می‌ماند.

  • برای نصب لمینت، لازم است که مقداری از مینای دندان تراشیده شود. این امر غیر قابل بازگشت است و استحکام دندان‌های نوجوانان را کاهش می‌دهد.

  • متأسفانه، بسیاری از نوجوانان به اندازه کافی از دندان‌های خود مراقبت نمی‌کنند. نادیده گرفتن اصول بهداشت دهان و دندان به لمینت‌ها آسیب زده و آن‌ها را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.

سن مناسب لمینت دندان، چند سال است؟

جایگزین لمینت دندان در سنین پایین چیست؟

با توجه به معایب ذکر شده، احتمالا از خود می‌پرسید که فرزند شما چگونه می‌تواند دندان‌های مرتبی داشته باشد. یکی از مرسوم‌ترین راهکارها، استفاده از ارتودنسی است. چرا که فک بیمار همچنان در حال رشد است و باعث می‌شود دندان‌ها با سرعت بیشتری در جای مناسب خود قرار بگیرند.

همچنین برای رفع تیرگی دندان، می‌توان از روش بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان استفاده کرد که جایگزین خوبی برای لمینت دندان در کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی میخک

نصب لمینت دندان هزینه نسبتا بالایی دارد. چرا که از موادی با کیفیت بالا در ساخت لمینت استفاده می‌شود. همچنین تجربه دندانپزشک و نوع جنس لمینت دندان بر قیمت تاثیر دارد.

قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی میخک https://mikhakdental.com/cost-of-dental-laminate/ در سال 1403، از واحدی 5.600.000 تومان شروع می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله در مورد سن مناسب لمینت دندان صحبت کردیم. توضیح دادیم که انجام لمینت معمولا برای افراد با سن پایین توصیه نمی‌شود و در مورد دلایل آن صحبت کردیم. در آخر توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه و قیمت لمینت دندان به سایت دندانپزشکی میخک مراجعه کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha