۰ نفر

مکمل سوخت؛ کلاهبرداری جدید از مردم در پمپ‌بنزین‌ها

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 843996
مکمل سوخت؛ کلاهبرداری جدید از مردم در پمپ‌بنزین‌ها

این‌روزها در سطح جامعه شاهد اتفاقات نسبتا عجیبی هستیم. عده‌ای خانه‌ای را به چند نفر همزمان می‌فروشند، عده‌ای حساب مردم را از طریق پیام‌های دروغین خالی می‌کنند و عده‌ای هم به اسم مکمل سوخت ظاهرا دست در جیب مردم می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزیاتو، در اکثر قفسه‌های پمپ بنزین‌ها مکمل های رنگارنگی به چشم می‌خورد که گاهی متصدیان پمپ بنزین اصرار به فروش آن‌ها به مالکان خودرو دارند اما به گفته کارشناسان، هیچ نیازی به استفاده از این مکمل‌ها برای هیچ خودرویی نیست. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که متصدی جایگاه پیشنهاد استفاده از مکمل‌های سوخت را بدهد اما حاضر نباشد حتی قوطی خالی مکمل را به شما نشان دهد یا حتی دیده شده که قوطی‌های خارجی با موادی نامعلوم از قبل پر شده و به مشتری با قیمت بالا فروخته می‌شود.

روایتی که در ادامه می‌خوانید، تجربه کاربری به نام «بابک» از پمپ‌بنزینی در تهران است که جزئیات پروسه کلاهبرداری تازه (مکمل سوخت) را شرح می‌دهد.

مکمل سوخت؛ کلاهبرداری جدید از مردم در پمپ‌بنزین‌ها

کلاهبرداری در پمپ بنزین ها با مکمل سوخت

این کاربر می‌نویسد: رفتم بنزین بزنم. راننده ماشین جلویی خانمی بود که خودش پیاده شده بود که بنزین بزند. چند لیتر آخر کارگر پمپ بنزین رفت پمپ را از دستش گرفت و چیزهای گفت و بعد دو «مکمل» به باکش اضافه کرد و کارت کشید. ماشین که رفت چیزی سر مکمل‌ها کوبید و قوطی‌اش را گذاشت رو پمپ. نوبت من شد. پیاده شدم بنزین زدم و اواخرش آمد و گفت دریچه هوای فلان را باز کن که پمپ بنزینت نسوزد. گفتم اصلا نمی‌دانم چی هست. خودش بنزین را گرفت و زد. پر که شد گفت باک را نبند. همان قوطی را برداشت چیزی بریزد که محکم گفتم نمی‌خواهم.

داشتم کارت می‌کشیدم که خانم راننده قبلی آمد به طرفمان. گفت این‌ها را دانه‌ای چند حساب کردی که گفت ۳۵۰ هزار تومان. هفتصد و نود هزار تومان از آن خانم پول گرفته بود. تازه فکر کنم چیزی هم نریخته بود در باکش.چیزی نگفتم و از پمپ بنزین بیرون رفتم. جلوی ماشین آن خانم ایستادم. عصبانی که برمی‌گشت پیاده شدم. گفتم خانم ایشان کارشان غیرقانونی بود. پول زیادی هم از شما گرفت. فردا زنگ بزنید شکایت کنید. دوربین‌های جایگاه ثبت کرده‌اند کار این آدم شارلاتان را. برایش گفتم که من یک بار شکایت کردم و رسید داشتم ولی اینقدری گذشته بود که دوربین‌ها پاک شده بود. اما پولم برگشت. فقط مسئولش گفت حیف دوربین‌ها پاک شده و نمی‌توانم جریمه بکنم.

پسر جوانی بود در یکی از ساختمان‌های وزارت نفت در خیابان سمیه. شماره‌اش را داد و گفت هرجا مجبورت کردند مکمل بریزی به من زنگ بزن. گفتم چرا چنین لطفی می‌کنی؟ گفت شغلم این است. تو لطف می‌کنی زنگ بزنی. امیدوارم آن خانم زنگ بزند.

کلاهبرداری در پمپ بنزین ها با مکمل سوخت

کاربران نیز ظاهرا تجربیات مشابهی داشتند. انگار که این‌روزها چهارچشمی باید به خیابان برویم. خودتان بخوانید:

مصطفی نوشت: این ماجرا در پمپ بنزین برای من هم اتفاق افتاده. من رو دو سه‌ نفری دوره کردن تا مجابم کنن مکمل بریزم. خبر نداشتن که ماهیت ناصوابشون برام آشکاره.

دکتر: یک بار سر من همینطوری کلاه رفت. مسافر بودم و ماشین قطره‌ای بنزین نداشت. بنزین تو باک نمی‌رفت طرف گفت باکت هوا داره باید اکتان بر یزم وگرنه پمپت می‌سوزه. ۵۰۰ هم ازم گرفت. هنوز دارم می‌سوزم. بخونید سر شما نیاد.

خاطره تلخ عباس: من حواسم همیشه بود که تو این تله نیافتم اما یه بار تا بخوام بجنبم طرف سر قوطی رو کرده بود داخل ورودی باک! حتی ندیدم درپوشش چطور باز شد و آیا چیزی داخلش بود یا نه! فرداش وسط جاده پمپ بنزین ماشین سوخت!

لئون: داشتم می‌رفتم فرودگاه دنبال دوستم، اتوبان قم یه جا وایسادم بنزین بزنم یه چایی بخورم. کارگر مجتمع تا دید پلاک شهرستانِ پرسید داری میری فرودگاه؟ گفتم آره. گفت حتما مکمل بریز باکت هوا گرفته. گفتم چه ربطی داره حاجی به هر بهونه نباید مکمل بفروشی که. فقط خندید چیزی نگفت.

شمیم: هر زمانی تو پمپ بنزین‌ها بهم میگن مکمل بریزم خیلی محکم میگم: خیر. حتی اگه غر بزنه یا ایراد بذاره رو باک و چیزای دیگه؛ که وای تو باک هوا هست و فلان. خلاصه که گول دزدها و متقلب‌ها رو نخورید.

و در نهایت مهیار که ادعای جالبی را مطرح می‌کند: با دستکاری قطع‌کن نازل و بالابردن حساسیت کاری می‌کنن که بنزین زدن با سرعت متوسط به بالا غیرممکن باشه و این را بهانه می‌کنن که باکت هوا داره و باید مکمل بریزی. این که درصورت هوا داشتن حتی مکمل سوخت نقشی در بهبود ندارد به کنار، اصولا این‌ها تماما تقلبی و با بنزین معمولی توسط خودشان پر می‌شه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha