۰ نفر

قیمت کروکودیل نجومی شد! / تمساح ۳ ساله چند؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 837998
قیمت کروکودیل نجومی شد! / تمساح ۳ ساله چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت تمساح پرداخته ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از گسترش نیوز، کروکودیل یا همان تمساح، خزنده ای درنده و ترسناک است که در حیات وحش یکی از شکارچیان بی رحم به حساب می آید. این جانور ترسناک نیمه ۲ زیست است و همیشه در آب زندگی نمی کند. جالب است بدانید که این حیوان ترسناک تخم گذار بوده است و تخم کروکودیل نیز در بسیاری از کشورها خرید و فروش می شود. بچه تمساح ظاهری با نمک دارد؛ اما وقتی بزرگ می شود، به درنده ای وحشتناک تبدیل می شود. تمساح ها تا سن ۳ سالگی خرید و فروش می شوند و می توان گفت که به عنوان حیوان خانگی از آن ها نگهداری می شود.
تمساح هایی که سن بالاتری دارند و بالغ به حساب می آیند، از پوست آن ها برای تولید لباس و کفش استفاده می شود. البته باید گفت که در بسیاری از کشورها، تمساح به عنوان غذای اصلی مصرف می شود. یک عدد کیف که از پوست تمساح درست شده است می تواند بین ۷ الی ۱۶ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

به گزارش گسترش نیوز، پرورش تمساح را می توان یکی از پرسود ترین تجارت های دنیا دانست که البته این موضوع با خطرات بسیاری همراه است؛ اما افرادی که ریسک این کار را می کنند و خود را به این حیوان وحشی طرف می کنند، درآمد بسیار خوبی دارند. لازم به ذکر است که در ایران نیز، این تجارت آغاز شده است و از آن به عنوان یک تجارت نوپا نام می برند. افرادی که تمساح را پرورش می دهند، بالغ آن را با قیمت ۶۵۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان می فروشند و تمساح های کوچک تر نیز با قیمت های بین ۳۴۰ تا ۵۰۰میلیون تومان فروخته می شود.  در این میان کروکودیل ۳ ساله نیز دارای محبوبیت است و گفته می شود که بیشتر به علت گوشت لذیذی که دارد خریداری می شود.

ایران نیز یکی از کشورهایی است که در بحث پرورش و همجنین واردات تمساح حرفی برای گفتن دارد. تمساح های نوزاد زمانی که وارد کشور می شوند بعد از گذشت ۳ سال آماده می شوند تا پوست آن ها جدا شده و این پوست به کشورهای دیگر صادر شود. گفته می شود که در دنیا تنها ۵ گونه تمساح ارزش اقتصادی برای پرورش دارد و کروکودیل پوزه‌کوتاه بومی ایران که بسیار معروف است، ارزش اقتصادی چندانی برای صادرات ندارد.

هزینه های پرورش و نگهداری هر کروکودیل بسیار نجومی است. هر تمساح بالغ باید روزانه ۵ کیلو گوشت قرمز مصرف کند که با احتساب میانگین هر کیلو ۶۰۰ هزار تومان، باید گفت کروکودیل روزانه ۳ میلیون تومان گوشت می خورد. پس باید درنظر گرفت که هزینه نگهداری یک کروکودیل بالغ در ماه ۹۰ میلیون تومان است. به همین دلیل است که این تمساح های پرورشی با قیمت های نجومی فروخته می شوند.

با این حساب باید گفت که اگر کسی قصد تجارت داشته باشد می تواند بر روی پرورش تمساح تمرکز کرده و این امر اگر با همراهی دولت همراه شود، می تواند ارز آوری بسیار خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد. پرورش تمساح نیازمند سرمایه های میلیاردی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha