۰ نفر

در کره جنوبی اتفاق افتاد

اختلاف بین دولت و پزشکان بر سر سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 837711
 اختلاف بین دولت و پزشکان بر سر سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها

روسای دانشکده‌های پزشکی کره جنوبی امروز (یکشنبه) از دولت این کشور خواستند که سهمیه پذیرش این دانشکده‌ها را برای سال آینده میلادی افزایش ندهد و از طریق یک نهاد مشورتی مشترک در این باره با جامعه پزشکی گفت‌وگو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، ‌این پیشنهاد انجمن دانشگاه‌های پزشکی کره جنوبی و دانشکده تحصیلات تکمیلی پزشکی (KAMC) در حالی مطرح شده که دولت و پزشکان پیشرفتی در اعتصابات طولانی‌مدت بیش از ۱۰ هزار پزشک کارآموز نسبت به طرح دولت این کشور برای افزایش پذیرش دانشکده‌های پزشکی از ۲ هزار به ۳ هزار و ۵۸ نفر نمی‌بینند.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: دولت کره جنوبی با ایجاد یک کمیسیون ویژه ریاست جمهوری درباره اصلاحات پزشکی، پیشنهاد گفت‌وگو داده و به دانشگاه ها اجازه داده است تا سهمیه پذیرش خود را ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از آنچه دولت برای سال آینده تعیین کرده، افزایش دهند.

اما پزشکان کره جنوبی این پیشنهادات را رد کرده و خواستار گفت‌وگوی رو در رو با دولت شده اند.

KAMC در بیانیه ای اعلام کرد: سهمیه پذیرش دانشکده‌های پزشکی در سال ۲۰۲۵ نباید افزایش یابد و باید هرچه زودتر یک نهاد مشورتی با جامعه پزشکی تشکیل شود تا برای سهمیه پذیرش سال ۲۰۲۶ و پس از آن به صورت علمی تصمیم گیری شود.

به گزارش ایرنا، این اقدام در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها میان دولت کره جنوبی و اساتید رشته پزشکی افزایش یافته است و این دولت با وجود اعتراض شدید پزشکان کارآموز و دانشجویان پزشکی، مصمم است که طرح افزایش ظرفیت پذیرش را پیش ببرد تا به کمبود شدید پزشکان در مناطق روستایی و حوزه‌های پزشکی مانند اطفال و جراحی مغز و اعصاب که ضروری اما از محبوبیت کمتری برخوردار اند، رسیدگی کند.

با توجه به روند پیری سریع جمعیت کره جنوبی و سایر مسائل، انتظار می‌رود این کشور تا سال ۲۰۳۵ میلادی با کمبود ۱۵ هزار پزشک مواجه شود.

اما پزشکان می‌گویند که افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده های‌ پزشکی، کیفیت آموزش پزشکی را تضعیف می کند و باعث افزایش هزینه های بیماران می شود. آنان همچنین می‌گویند این دولت باید راه‌هایی برای محافظت بیشتر از آن‌ها در برابر پرونده های قصور پزشکی و با افزایش حقوق باعث شود پزشکان بیشتری در چنین مناطق «نامحبوبی» خدمت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha