۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

تکنوفاند «خزامیا»!

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 837615
تکنوفاند «خزامیا»!

خزامیا بررسی میشود. خزامیا یک خودرویی بنیادی با گزارش تولید و فروش خوب، طرح های توسعه فوق العاده، دپوی محصولات؛ زیرمجموعه های سود ده با مارکت پایین است که از دید نموداری نیز جذابیت دارد. خودروساز ارزنده ای که رکورد فروش را شکسته و با قیمت تابلوی ۴۴۲۰ ریال ،امروزحدود ۷ درصد مثبت خورد و نهایتا با صف خرید داد وستد و به کار خود پایان داده است. ارزش بازار شرکت ۱۶۲۲۵۵ میلیارد ریال است.

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ شرکت تولید کننده خودروهای تجاری زامیاد، در سال ۱۳۴۲ در سه راه آذری در تهران به عنوان اصلی ترین کارخانه گروه صنعتی رنا تاسیس گردید . این شرکت در سال ۱۳۵۰ با توجه به گسترش فعالیت‌ها و توسعه محصولات خود، به محل فعلی این شرکت واقع در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم کرج انتقال یافت و با هدف افزایش بهره وری، دستیابی به تیراژ بالا در تولید خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور فعالیت خود را تا به امروز ادامه داده است. زامیاد سهم ۴۷-۵۰ درصدی بازار خودروهای سبک را دارد.

زامیاد، شرکتی که نامش برگرفته از اساطیر ایرانیان باستان است، خودروهای تجاری تولید می‌کند. این شرکت دهه ۴۰ شمسی بود به عنوان اصلی‌ترین کارخانه گروه صنعتی رنا در سه راه آذری تهران تاسیس شد.

فعالیت زامیاد با واردات، مونتاژ و تولید انواع خودروهای تجاری بنزینی و گازوئیلی آغاز شد. این شرکت با هدف افزایش بهره‌وری، دستیابی به تیراژ بالا در تولید خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور فعالیت خود را تا به امروز ادامه داده است. در حال حاضر زامیاد یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سایپا محسوب می‌شود.

شرکت زامیاد در تولید خودروهای تجاری سنگین خود با شرکت (Iveco – Industrial Vehicle Corporation) همکاری می‌کند. ایویکو، یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه تولید انواع کشنده، کامیون، اتوبوس و موتورهای دیزل فعالیت می‌کند، دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن، در شهر تورین ایتالیا قرار دارد. این شرکت، شاخه‌ای از شرکت صنایع سی ‌ان ‌اچ محسوب می‌شود و از مشارکت و سرمایه‌گذاری چند شرکت اروپایی از جمله فیات، لانچیا و افیسینه مکانیکه، یونیک و ماگیروس تشکیل شده است.

امروزه شرکت ایویکو نقش بسزایی را در بازار خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی دارد. بیشترین فروش این شرکت را خودروهای حمل مسافر، وسایل نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین تجاری، ماشین‌آلات نظامی و کامیون‌های ۳٫۵ تنی، تشکیل می‌دهند.

مهم ترین سهامدار زامیاد ، سایپا هست که با حدود ۳۸.۲ درصد مالک اصلی شرکت است. شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعتی نیوان ابتکارس با ۹.۲ درصد دومین سهامدار است.

محصولات زامیاد در بازار:

وانت پادرا

وانت پیکاپ ریچ

وانت درکا

وانت نیسان جونیور دیزل

پادرا پلاس

آراد A۳۶.۱۳

آذر A۵۰.۱۲

آذر A۵۰.۱۵

آراد A۳۶.۱۵

وانت یوروکارگو

یوروکارگوMLL۱۸۰  E۲۸

استرالیس AS۴۴۰S۵۰T/P

تولید محصول جدید اتوبوس شهری ۱۲ متری با همکاری شرکت فوتون نیز از سال پیش استارت خورده که این اتوبوس با همکاری شرکت فوتون در شرکت زامیاد تولید خواهد شد که مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز و دارای حجم ۹.۵ لیتری است . این شرکت در نظر دارد تا در زمینه تنوع محصولات و حضور گسترده در تولید خودروهای مسافربری پر قدرت ظاهر شود.

پیش بینی ها از سود سهم:

زامیاد که امسال ۱۲۰ تومان سوداوری دارد برای سال آتی بسته به میزان و نرخ فروش نیسان و پادرا و محصولات دیگر با طرح توسعه ای می تواند ۱۲۰-۱۴۰ تومان به ازای هر سهم سود داشته باشد و پی بر ایی آینده نگر ۴ را داشته باشد. دلار نیما امسال احتمالا به ۴۸ تومان  نزدیک گردد. به تازگی قرارداد فروش ۲۰۰۰ نیسان به شهرداری ها و دهیاری ها وتغییر ۱۰ درصدی درآمد را داشته است. همچنین شرکت از پروژه مگا پروژه زامیاد۲ در شاهرود رونمایی کرده به طوریکه زامیاد شاهرود پروژه ای با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷ هزار میلیاردتومان داشته که فاز اول آن تا پایان نیمه اول سال به بهره برداری خواهد  رسید و تحول عظیمی در این صنعت ایجاد خواهد کرد. انعقاد قرارداد واگذاری ۲۰۰۰ دستگاه نیسان با اتاق کمپرسی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیز اخیرا داده است و ارزش این قرارداد حدود ۲ هزارمیلیارد تومان می‌باشد.

تولید و فروش خوب شرکت در زمستان و گزارش عالی اسفندماه

زامیاد در اسفند موفق شد ۹۷۸۹ دستگاه خودرو بفروش برساند و درآمد ۵.۳ هزارمیلیاردتومانی را برای اسفند ثبت کند! فروش ۵.۳ همتی در دوره یکماهه یک رکورد بی سابقه برای این شرکت به شمار می‌آید و تاکنون چنین فروشی در دوره یکماهه ثبت نشده است.(مدت مشابه سال ۱۴۰۱ تعداد خودروی فروخته شده شرکت فقط ۳۸۴۴ خودرو و مبلغ فروش ۱.۷ همت بوده است!)

زامیاد در دوره یکساله موفق شد ۲۷.۶ همت درآمد از فروش محصولات خود شناسایی کند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۵۸ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۲۵درصدی را ثبت کرده است.از نکات حائز اهمیت فروش ۲۳۵۸۸ خودرو در فصل زمستان و درآمد ۱۳ همتی در این فصل می‌باشد! این درحالیست که فروش سه ماهه آخر با فروش ۹ ماهه ابتدای سال برابری می‌کند! لذا قطعا سال ۱۴۰۳ برای زامیاد سال متفاوتی خواهد بود.

وضعیت نموداری خزامیا نشان از رشد دارد

از دید نموداری هفتگی یک دیامتریک صعودی چندین ساله را نشان میدهد . اصلاح ۹۹ تا ۱۴۰۲ موج f بوده و حال در موج g می تواند باشد و پتانسیل رشد میان مدت خوبی را دارد. با حد حمایت ۴۰۰ می تواند در سناریوی مثلث کنونی موج B . لگ d را تکمیل کند . هدف های این موج ۶۱۱۱_۶۷۵ است .

سپس با اصلاحی موقت، رشد موج C اصلی بلند مدنی شروع خواهد شد ک اهداف ۸۰۰_۸۸۰ در آن تحقق می یابد .  تکنوفاند «خزامیا»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha