۰ نفر

هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، آفرودر توانمند چینی رونمایی شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبر: 836728
هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، آفرودر توانمند چینی رونمایی شد

برند خودروسازی هاوال چین از نسخه جدید خودرو شاسی بلند قدرتمند و آفرودی هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، نسخه جدید شاسی بلند آفرودی هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید که بر اساس پیشنهادهای کاربران و سایر مشتریان دست‌خوش تغییرات و بهینه‌سازی شده است برای بازار چین معرفی شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو می‌پردازیم.

هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، شاسی بلند اقتصادی چینی

هاوال رپتور دومین محصول از سری دراگون این برند محسوب می‌شود. سبک طراحی ناهموار، جلوپنجره با پردازش توخالی منبت‌کاری شده با لوگوی نام تجاری HAVAL در وسط و همچنین پایین سپر ضخیم جلو که به گارد نقره‌ای می‌پیوندد، هدف خودرو را در خارج از جاده برجسته‌تر می‌کند و به‌نوعی تداعی‌گر خودروهای آفرودی است. کناره خودرو به‌شکل جعبه‌ای مربع با خط سقف صاف است. قوس چرخ‌های جلو و عقب کمی برآمده هستند و یک لبه مشکی و محافظ بدنه به آن اضافه شده است. درب عقب از طراحی جانبی باز می‌شود و لوگوی “Hi-۴ Haval Raptor” نیز در گوشه سمت راست پایین جای گرفته است. همچنین چراغ‌های عقب به‌سبک عمودی بسیار چشمگیر هستند.

ابعاد این خودرو جدید هنوز اعلام نشده است. طول، عرض و ارتفاع نسخه قبلی هاوال رپتور به‌ترتیب ۴۸۰۰، ۱۹۱۶ و ۱۸۲۲ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۳۸ میلی‌متر است. حجم صندوق عقب این خودرو ۵۸۶ لیتر بوده که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان آن را تا ۱۴۰۴ لیتر افزایش داد.

این خودرو جدید در چهار رنگ مشکی، سفید، خاکستری و طلایی عرضه خواهد شد.

هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، آفرودر توانمند چینی رونمایی شد

مشخصات فنی رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید

مدل ۲۰۲۴ این خودرو احتمالا از سیستم پلاگین هیبرید Hi۴ کمپانی گریت وال موتورز با ترکیب یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو موتور الکتریکی، به‌همراه گیربکس دو سرعته DHT بهره می‌برد. اطلاعات دقیق مشخصات باتری و برد این خودرو در حال حاضر به‌طور رسمی اعلام نشده است. نسخه قبلی این خودرو از یک پیشرانه هیبریدی ویژه ۱.۵ لیتر توربو با راندمان حرارتی بالا با حداکثر توان موتور  ۱۲۳ کیلووات و حداکثر گشتاور ۲۴۳ نیوتن‌متر بهره می‌برد که مجموعه باتری‌های ۱۹.۰۹ کیلووات‌ساعتی و ۲۷.۵۴ کیلووات‌ساعتی لیتیوم فسفات آهن (LFP) را ارائه می‌کند.

هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، آفرودر توانمند چینی رونمایی شد

نسخه جدید رپتور Hi۴ به‌صورت استاندارد با یک سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود که از هفت حالت رانندگی شامل حالت های استاندارد، اقتصادی، اسپرت، ۴WD، برفی، شنی و گلی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، خودروی جدید دارای حداقل فاصله از زمین ۲۰۰ میلی‌متر، زاویه نزدیک شدن ۲۴ درجه، زاویه خروج ۳۰ درجه و حداکثر عمق ۵۶۰ میلی‌متر است.

هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید، آفرودر توانمند چینی رونمایی شد

امکانات Haval Raptor Hi۴ PHEV

از آپشن‌های رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاستر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال راننده
نمایشگر کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی با بهره‌گیری از تراشه داخلی کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵
دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه
نمایشگر هدآپ (W-HUD)
شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی با سیستم اتلاف گرما
سیستم صوتی پریمیوم با ۱۰ بلندگو
رادار نقاط کور
هشدار ترافیک از عقب
سنسور پایش دما و فشار باد تایرها (TPMS)
اتو پارک
کروز کنترل تطبیقی
رادار بین خطوط
هاوال رپتور فعلی مجهز به ۱۱ سنسور است و از یک راهکار ادغام شده دوربین و رادار بهره می‌برد که امکان استفاده از عملکردهای کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ را فراهم می‌سازد. قیمت نسخه ۲۰۲۴ هاوال رپتور Hi۴ پلاگین هیبرید هنوز اعلام نشده است؛ در حالی که نسخه قبلی با قیمت پایه ۱۶۰ هزار یوآن (معادل ۲۲ هزار دلار) آغاز و در مدل‌های فول آپشن به ۱۹۰ هزار یوآن (معادل ۲۶ هزار دلار) می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha