۰ نفر

شرکت تحقیقاتی سوئیسی به جاسوسی برای امارات متهم شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۹
کد خبر: 836565
شرکت تحقیقاتی سوئیسی به جاسوسی برای امارات متهم شد

رئیس یک شرکت تحقیقاتی سوئیسی به جاسوسی از شخصیت‌های مختلف اروپایی به نفع امارات متحده عربی متهم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا،  حداقل سه پرونده، در فرانسه و سوئیس، «ماریو بررو»، رئیس یک شرکت خصوصی تحقیقاتی سوئیسی به نام ALP Services را هدف قرار می‌دهد که متهم به جاسوسی از شخصیت‌های مختلف اروپایی برای امارات متحده عربی است.

به نقل از فیگارو، این پرونده جدید در سال ۲۰۲۳ زمانی آغاز شد که روزنامه «مدیاپار» (Mediapart) یک سری مقالات را با مشارکت کنسرسیوم اروپایی همکاری‌های تحقیقاتی اروپایی (EIC) منتشر کرد و ماریو بررو و شرکت ALP را متهم کرد که برای اطلاعات امارات کار می‌کنند.

بر اساس گزارش مدیاپار، در این فهرست، انتقال اطلاعات به مامور اطلاعاتی اماراتی، انتشار اطلاعات برای آسیب رساندن به دشمنان امارات، انتشار مقالات نادرست علیه قطر و جنبش‌های مرتبط با اخوان‌المسلمین به چشم می‌خورد.

اخوان المسلمین توسط امارات، مانند بسیاری از کشورهای منطقه، به عنوان «سازمانی تروریستی» شناخته می‌شود.

شرکت سوئیسی به طور مشخص بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ اسامی هزار اروپایی و بیش از ۴۰۰ سازمان مرتبط با اخوان‌المسلمین را در ۱۸ کشور اروپایی به سرویس‌های اطلاعاتی اماراتی ارسال کرده است که شامل بیش از ۲۰۰ نفر و ۱۲۰ سازمان در فرانسه می‌شود که آنها را اغلب به اشتباه به عنوان اسلام گرایان نزدیک به اخوان المسلمین توصیف می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha