۰ نفر

هم افزایش سرمایه هم افزایش نرخ / بررسی کامل «قصفها»

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبر: 836447
هم افزایش سرمایه هم افزایش نرخ / بررسی کامل «قصفها»

شرکت قند اصفهان در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۳۷ تاسیس شد. سرمایه اولیه شرکت قند اصفهان مبلغ سیصد میلیون ریال بوده که در حین تاسیس ۳۴ درصد از سرمایه نقدا پرداخت شده است. در حال حاضر سرمایه شرکت مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال است. این شرکت در صنعت قند و شکر فعالیت دارد و سهام آن با نماد قصفها در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت. مارکت سهم ۳۲۱۲۸ میلیارد ریال است و قیمت ۱۶۴۷۶۰ ریال را دارد.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی؛ یکی از افزایش سرمایه هایی که چند سالی است تا به امروز مسکوت مانده است افزایش سرمایه سنگین قصفها است. طلسم این افزایش سرمایه می شکند؟

بالاخره هیئت مدیره شرکت قند اصفهان پیشنهاد داد که سرمایه شرکت ۱۵ هزار و ۶۰۱ درصد افزایش یابد. به هرحال خبر خوشی برای سهامداران شرکت بوده که در روزهای منفی به بازار مخابره شده و کوتاه مدت آن طور که باید محرک سهم نشد ولی بازار منتظر مشخص شدن وضعیت سهم با  شفاف سازی میزان رشد نرخ فروش محصولات برای سال ۱۴۰۳ در کنار عملیاتی شدن این افزایش سرمایه است.

افرزایش قیمت چغندر و نرخ شکر برای سال  ، ۱۴۰۳، افزایش نرخ شکر و رشد حاشیه سود ناخالص را به دنبال خواهد داشت .

قیمت چغندر قند برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. قیمت چغندر بهاره ی ۱۶ درصد ۳۹۳۰ تومان برای هر کیلو و چغندر پاییزه ی ۱۵ درصد ۳۸۰۰ تومان برای هر کیلو اعلام شد. با این نرخ های چغندر به نظر می رسد قیمت شکر برای کارخانه های تولید برای هر کیلو ۳۴ هزار و خرده ای اعلام شود. قیمت فروش داخلی محصول شکر توسط انجمن صنفی بر اساس مصوبات وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود . با اعلام نرخ های جدید می توان انتظار داشت نمادهای قندی در سال ۱۴۰۳ وضعیت خوبی از نظر رشد درآمد و سودآوری داشته باشند که می تواند باعث رشد قیمت نمادهای این گروه نیز شود. لذا شرکتی که هزینه های خودش را بهتر کنترل کند برنده این بازی است. جدول زیر  قیمت‌ها را  براساس نرخ اتحادیه قند و شکر و بازار آزاد  نشان میدهد که مربوط به گزارش فروردین ماه  ۱۴۰۳ است:

هم افزایش سرمایه هم افزایش نرخ / بررسی کامل «قصفها»

کدال قصفها :

تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ خرید مواد اولیه چغندر، مواد اولیه گران تر شد.

قیمت قبلی ۲۸,۰۰۰ ریال

قیمت جدید ۳۹,۳۰۰ ریال

و اخرین گزارش سهم روی کدال مربوط به عملکرد اسفند ۱۴۰۲ است:

کاهش (۱۴.۶۲) درصدی فروش اسفند ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته

رشد ۴۷.۱۴ درصدی فروش اسفند ۱۴۰۲ در مقایسه با اسفند ۱۴۰۱

رشد ۳۰.۵۵ درصدی فروش ۱۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته.

شرکت قند اصفهان در مدت ۱۲ ماهه منتهی به اسفند حدود ۱۸۳۴ میلیارد تومان درآمد فروش به دست آورد.

وضعیت نموداری قصفها:

هم افزایش سرمایه هم افزایش نرخ / بررسی کامل «قصفها»

حمایت معتبری در ۱۵۶۰۰  تومان دارد و در میانه موج صعودی C است که با شتاب کمتری نسبت به A رخ خواهد داد.  مقاومت های مهم ۲۲۶۰۰-۲۰۷۰۰ تومان در وهله اول و سپس ۲۸۷۵۰ است که نمودار تعدیلی بعد از افزایش سرمایه به روز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha