۰ نفر

در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبر: 835762
در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

در حالی که دنیا غرق در فناوری های هوش مصنوعی شده اما برند HMD اخیرا ۳ مدل از گوشی های دکمه ای یا همان فیچرفون‌های جدید نوکیا را معرفی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، شرکت اچ ام دی در کنار این که با چند برند جدید به تولید گوشی های هوشمند خود می‌پردازد با این حال برخلاف گفته های منتشر شده در اخبار فناوری، برند نوکیا را تعطیل نکرده و همچنان به تولید فیچرفون ها یا گوشی های دکمه ای این برند می‌پردازد.

گوشی های نوکیا ۶۳۱۰، نوکیا ۵۳۱۰ و نوکیا ۲۳۰ محصولات جدید این کمپانی فنلاندی هستند که در کنار کمی تغییر نسبت به مدل های قبلی اما همچنان طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند. اگر علاقه دارید تا اطلاعاتی در مورد مشخصات نه چندان فنی این فیچرفون های دوست داشتنی کسب کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

گوشی های دکمه ای جدید نوکیا

البته احتمالا دسترسی به این گوشی های معرفی شده در ایران سخت خواهد بود؛ چراکه با رسانه‌ای شدن خبر تولید گوشی های تقلبی نوکیا در ایران و اعتراض سفیر فنلاند به ایران احتمالا دسترسی به این فیچرفون‌ها نیز در ایران غیرممکن خواهد شد. به‌هر صورت، در ادامه به معرفی این سه محصول جدید می‌پردازیم.

در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

نوکیا ۶۳۱۰

این گوشی با چند ویژگی جدید جزو مدل های سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. نوکیا ۶۳۱۰ مشابه مدل سال ۲۰۲۱ است اما اچ ام دی برای این گوشی دکمه ای باتری بزرگتر ۱۴۵۰ میلی آمپر ساعتی و یک درگاه تایپ سی نیز در نظر گرفته است.

در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

گوشی دکمه ای نوکیا ۶۳۱۰

بقیه مشخصات این گوشی ثابت مانده و از قابل توجه ترین آنها می‌توان به یک دوربین VGA با فلاش در پشت، یک صفحه نمایش ۲.۸ اینچی ال سی دی، یک اسلات دو سیم کارت با قابلیت آماده به کار برای هر دو و یک اسلات اضافی برای کارت microSD اشاره کرد.

نوکیا ۵۳۱۰

در این گوشی اچ ام دی تصمیم گرفته تا طراحی گوشی را از مدل سال ۲۰۲۰ برداشته اما از لحاظ اندازه طول و عرض بلندتر شده است. همچنین باتری بزرگتر ۱۴۵۰ میلی آمپر ساعتی نیز در نظر گرفته شده تا بتوان برای مدت طولانی تری از نوکیا ۵۳۱۰ استفاده کرد. صفحه نمایش نیز در مدل سال ۲۰۲۴ بزرگتر شده و در حال حاضر یک نمایشگر ۲.۸ اینچی ال سی دی در آن استفاده شده است.

گوشی دکمه ای نوکیا ۵۳۱۰

برای راحتی استفاده در هنگام پخش موسیقی هم کلیدهای تنظیم صدا در چپ و دکمه های پخش موزیک نیز در راست قرار گرفته‌اند. همچنین پورت ورودی قبلی نیز حالا با یک درگاه تایپ سی جایگزین شده است. بلندگوهای دوگانه، رادیو FM و حافظه ۸ یا ۱۶ مگابایتی همراه با اسلات کارت میکرو اس دی نیز از جمله موارد است که از مدل قبلی به همراه دارد.

نوکیا ۲۳۰

به طور کلی مدل های سال ۲۰۲۴ نوکیا طراحی ظاهری را از سری های قبل همراه خود دارند و نوکیا ۲۳۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست. ردپای طراحی مدل سال ۲۰۱۵ در نوکیا ۲۳۰ سال ۲۰۲۴ نیز دیده می‌شود که صفحه نمایش ۲.۸ اینچی TFT با ۶۵ هزار رنگ همچنان حفظ شده است.

گوشه دکمه ای نوکیا ۲۳۰

دوربین ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED نیز در قسمت پشتی گوشی خودنمایی می‌کند. اما در این بین باتری نوکیا ۲۳۰ مدل ۲۰۲۴ بزرگتر شده تا بتواند با باتری ۱۴۵۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده های طولانی مدت هم دوام بیاورد. پورت دستگاه نیز با درگاه USB تایپ سی جایگزین شده است. چیپست Unisoc ۶۵۳۱F پردازنده‌ای است که در هر سه گوشی های مدل ۲۰۲۴ به کار رفته و از همین رو هر سه مدل از بلوتوث نسخه ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

جک ۳.۵ میلی متری هدفون همراه با ۸ یا ۱۶ مگابایت حافظه داخلی نیز همچنان بدون تغییر هستند.

برند اچ ام دی فعلا قیمتی برای این گوشی های دکمه ای اعلام نکرده است. البته شایان ذکر است که شبکه های تلفن همراه در این گوشی ها به ۲G محدود شده و بنابراین در شبکه های ۳G یا جدیدتر کار نخواهند کرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha